Senaste nytt

Lägg ett bud på en uppgradering av din SAS-resa

Den möjlighet att bekräftat uppgradera morgondagens asienresa möttes av "Time period to submit an offer has expired" :-(

Underbart... först funkade inte sidan alls utan kändes överbelastad... sen så finns det exakt 0 platser på alla resor...

Så möjliga priset för Go -> Business verkar ligga på 385 - 1090 EUR på longhaul.

Man behöver komma upp i 530 EUR för att mätaren ska gå från att tycka att ens bud är Poor till Fair, vilket ju är i samma storleksordning som OT har begärt på sistone - hur stor chansen är att man får igenom ett bud på denna nivå återstår att se (jag kommer ihåg sötebrödsdagarna när jag först upptäckte OT då Go->C ofta kostade drygt 300 EUR och växelkursen dessutom var bättre (och man fick ibland igenom uppgraderingar)).

LHR-ARN Go->Plus vill de ha
5,000 --- 10,000 points för
eller
70 --- 120 EUR

Fast väljer man SEK så kan man börja på 600:- (65.5 EUR)

Alla har redan budat och fått sina C-klassplatser...nästa gång sitter svettiga Sven i nätbrynja och smutsiga jeans shorts på väg till BKK via HKG, Q klass blev Z klass...

Bara för att testa så budade jag 45 EUR (lägsta möjliga) på LLA-ARN 6 juni.
Allt funkade bra, nu återstår att se om jag får åka renklämmeklass eller inte.

(det känns dock som att priset intra-EU helt klart blir dyrare än med OT - synd, för även om jag inte har ett jättebehov av att åka Plus i Europa så var det ett bra sätt att boosta baspoängen lite)

En annan sak som jag noterade i T&C som är en förbättring i jämförelse med OT är detta:

Plusgrade T&C skrev:
If your upgrade is confirmed, your credit card will be charged/points will be deducted from your EuroBonus account 36 hours before departure at the latest.

If you cancel or rebook your trip before your request for an upgrade has been processed (up to 48 hours before departure), your credit card will not be charged/no points will be deducted from your EuroBonus account.

Man behöver alltså inte ligga ute med pengarna, utan de dras bara om man faktiskt blir uppgraderad.

LHR-ARN Go->Plus vill de ha
5,000 --- 10,000 points för
eller
70 --- 120 EUR

Fast väljer man SEK så kan man börja på 600:- (65.5 EUR)

5000-10000p är ju en del men 70-120€ är ju rätt saftigt. Det känns ju som att det ligger över "fare difference" normala dagar.

Toppen