Senaste nytt

Lägg ett bud på en uppgradering av din SAS-resa

Om man ser på skillnaden i ordinarie pris mellan B vs Z klass till NYC så är den drygt 11 000 ToR (5 500 enkel) så utifrån detta och med tanke på att så få OT gick igenom så skulle jag gissa på att det krävs nog närmare 400 € för att de skall acceptera...

Men som sagt buda och tala om hur det gick... kanske någon här på BC har lust att matematisk försöka räkna ut pivotpunkten för faktorerna accepterat PU pris vs. beläggningsgrad i C-klass..;) Men som sagt jag liter inte personligen på någon form av upgrade (inte ens EB eller CU), jag försöker matcha resandet med perioder där antingen SAS eller någon annan har fördelaktiga priser i Business (tyvärr ingen generös arbetsgivare som betalar för mig...) :(...
 

jumbooze

Medlem
Jag räknar snarare med mängden Eurobonuspoäng och jmf för Plus -> Business
25.000 eurobonuspoäng ca 2500SEK så jag tror att jag kommer lägga mig på 1500-2000 på utresor till USA och 2000-2500SEK på hemresor då jag då vill åt lie-flat...
Sen får vi se hur det går... Första försöket för mig i Juni om det inte blir något bokat i Maj...
 

NotRyan

Medlem
Vi får väl göra några gemensamma stickprov - alla här köper en Plus-biljett och budar på samma flight för att analysera lite vad som gick igenom, och sedan avbokar :)
Jo, men bara för att vi bjuder låt säga 1500 kr och 2000 kr och är dom enda två budgivarna på en flight som dom släpper 3 platser för uppgradering så behöver ju inte det betyda något för nästa flight där man kanske släpper 1 plats och 3 personer bjuder 3000 kr, 2900 kr och 2800 kr.

I det första fallet blir ju priset minimipriset, även fast vi ser 1500 kr och i det andra fallet blir priset 3000 kr. :)
 

RickardG

Medlem
Jo, men bara för att vi bjuder låt säga 1500 kr och 2000 kr och är dom enda två budgivarna på en flight som dom släpper 3 platser för uppgradering så behöver ju inte det betyda något för nästa flight där man kanske släpper 1 plats och 3 personer bjuder 3000 kr, 2900 kr och 2800 kr.

I det första fallet blir ju priset minimipriset, även fast vi ser 1500 kr och i det andra fallet blir priset 3000 kr. :)
Men vi är många här! 25 pers bjuder på 10 olika flighter och ser var vi landar :)
 

tomle

Medlem
Fast att betala 40k poäng via Plusgrade är ju en betydligt bättre deal än att betala det vid gate. Under antagandet att det är en av de långa linjerna (HKG, SFO, LAX, PVG, NRT), att man är EBG+, samt att det blir Business Saver på den uppgraderade biljetten och att man hade en billig Go i grunden så tjänar man ju 5625 poäng extra på denna resa, så egentligen betalar man bara 34375 poäng för uppgraderingen, och dessutom får man 5625 ytterligare baspoäng som bidrar till ny status, vilket ju också får anses vara värt en del.

Så just hur miniminivån för uppgradering med poäng via denna tjänst kommer att hamna blir ju intressant. När det gäller pengar så är det väl rimligt att anta att godkända bud kommer att ligga i storleksordningen av tidigare OT-kostnader och uppåt.
Precis, bättre att få en bekräftad upgrade (+fler baspoäng) än att chansa vid gate. Ska bli spännande att följa detta, hoppas att vi kan få till bra datapunkter här på BC.

Bokad på UA640/SK946 i H LAS-ORD-ARN. Alternativet är LAS-LAX-ARN i L men då behöver jag gå upp 3h tidigare, det är ju inte önskvärt... Dessutom fler lediga platser i C på SK946 än på SK940 så chansen att få man kan få till en upgrade är ju högre. Jag vill gärna upp i C eftersom jag ska på svensexa samma dag som jag kommer hem och vår resepolicy tillåter bara ekonomiklass...
 

Sleipner

Medlem
Ska bli intressant det här, gillar inte budgivning utam tycker det är bättre med fast pris och först till kvarn
fråga: Om jag nu lägger ett bud på låt sig 4000kr från Economy till Business och någon annan lägger 4300kr Hur ser jag det då? kanske att man trots allt kontrar med ett bud på 4500kr eller 5000kr? Har man bara en chans?

Har två vändor till Sverige från Fort Lauderdale i Maj och Juni - vilken vända är det störst chans att bli uppgraderad på? ARN-FLL eller FLL-ARN?

Om man nu inte vill "tramsa" med budgivning utan bara boka upp sig - hur görs det enklast? (Plusgrade är då bara budgivning?)

Har redan bokat i Economy men kan tänka mig att "lyxa" till det för familjen
 

Agö

Medlem
Ska bli intressant det här, gillar inte budgivning utam tycker det är bättre med fast pris och först till kvarn
fråga: Om jag nu lägger ett bud på låt sig 4000kr från Economy till Business och någon annan lägger 4300kr Hur ser jag det då? kanske att man trots allt kontrar med ett bud på 4500kr eller 5000kr? Har man bara en chans?

Har två vändor till Sverige från Fort Lauderdale i Maj och Juni - vilken vända är det störst chans att bli uppgraderad på? ARN-FLL eller FLL-ARN?

Om man nu inte vill "tramsa" med budgivning utan bara boka upp sig - hur görs det enklast? (Plusgrade är då bara budgivning?)

Har redan bokat i Economy men kan tänka mig att "lyxa" till det för familjen
SAS till Fort Lauderdale? Vad har jag missat?
 

Agö

Medlem
Du har lite olika alternativ:

1. PlusGrade: ingen vet något eftersom det inte är igång än.

2. Poänguppgradering vid gate. Kan funka om det finns plats och du har poäng.

3. Casherbjudande (kan komma på mail eller vid gate).

Lycka till!
 
Toppen