Senaste nytt

Lägg ett bud på en uppgradering av din SAS-resa

Jag har en resa 14 maj som jag betalt uppgradering för på Optiontown.
Denna går väl garanterat inte igenom nu?
Då borde de pengarna komma tillbaks automatiskt.
Eftersom det inte är så länge dit tänkte jag strunta i deras kundtjänst för att få pengarna tillbaka tidigare.
Däremot ska jag förstås lägga ett bud på det nya systemet och kommer då att ligga ute med pengar för 2 uppgraderingar på samma flyg.
Jag hoppas på att kanske inte så många känner till det nya systemet i början och det kan därför bli billigare.
Är det värt att försöka med 150 euro från plus till business till USA??

Vänta tills någon vecka innan du flyger, så hinner några prova systemet först och förhoppningsvis rapportera här. Det är ju fortfarande en vecka till första möjliga flighten med nya systemet så rätt få som kan svara på frågan än. Är väl inte ens ngn som vet om det finns ett minimibud, t.ex.?

Vänta tills någon vecka innan du flyger, så hinner några prova systemet först och förhoppningsvis rapportera här. Det är ju fortfarande en vecka till första möjliga flighten med nya systemet så rätt få som kan svara på frågan än. Är väl inte ens ngn som vet om det finns ett minimibud, t.ex.?
Bra förslag!:)

Jag har en resa 14 maj som jag betalt uppgradering för på Optiontown.
Denna går väl garanterat inte igenom nu?
Då borde de pengarna komma tillbaks automatiskt.
Eftersom det inte är så länge dit tänkte jag strunta i deras kundtjänst för att få pengarna tillbaka tidigare.
Däremot ska jag förstås lägga ett bud på det nya systemet och kommer då att ligga ute med pengar för 2 uppgraderingar på samma flyg.
Jag hoppas på att kanske inte så många känner till det nya systemet i början och det kan därför bli billigare.

150€ fr Plus till Business...??
Tror nog att SK kommer betrakta det som ett skambud...kan man höja budet om det avvisas?

Menar du värt som att du får valuta för pengarna så kan bara du avgöra det, men jag gissar att de flesta här glatt betalar (betydligt) mer.

Menar du värt som i att "har jag någon chans" så tvivlar jag starkt på att budet ens är nära att vara tillräckligt men vem kan säkert på förhand veta?

Menar du värt som att du får valuta för pengarna så kan bara du avgöra det, men jag gissar att de flesta här glatt betalar (betydligt) mer.

Menar du värt som i att "har jag någon chans" så tvivlar jag starkt på att budet ens är nära att vara tillräckligt men vem kan säkert på förhand veta?

På OT gick en Plus till Biz ORD-ARN på +/- 300 EUR, så 150 EUR har nog inte så stor chans tycker jag.

220 euro var rimligt från PLUS -> C på cph-NRT, sen SAS sålde ju plus -> C för typ 2000kr vid gate?

Kan dock ha fel, blev så van att flyga ekonomi i slutet :)

Vad det kommer att kosta har ju ett antal parametrar.

1. Intervallet där man kan bjuda, minimibud, maxbud
2. Antalet platser som SAS släpper för detta på varje flight, hur många som bjuder, och vad dessa bjuder.

Tyvärr så kommer vi knappast att ha information om punkt 2, om det nu inte blir öppen auktion, där man i varje läge vet vilket som är lägsta bud som får uppgradering :(

Vad det kommer att kosta har ju ett antal parametrar.

1. Intervallet där man kan bjuda, minimibud, maxbud
2. Antalet platser som SAS släpper för detta på varje flight, hur många som bjuder, och vad dessa bjuder.

Tyvärr så kommer vi knappast att ha information om punkt 2, om det nu inte blir öppen auktion, där man i varje läge vet vilket som är lägsta bud som får uppgradering :(
Vi får väl göra några gemensamma stickprov - alla här köper en Plus-biljett och budar på samma flight för att analysera lite vad som gick igenom, och sedan avbokar :)

Toppen