khybner
Medlem
Någon info om vad som serveras i Al Safwa nu? Jag har ett besök där om 3 veckor.
Vid mina två senaste besök (maj och okt -16) så var det Comtes -06
Någon info om vad som serveras i Al Safwa nu? Jag har ett besök där om 3 veckor.
Det där lät inte bra, jag som har premiär i Al Safwa om 3 veckor.Dagens spaning - Comtes -06 i Al Safwa.
Men man behöver verkligen fråga efter den.
Ett glas champagne = Billecart Salmon NV (samma som serveras i Business Class från Arlanda)
Även efter att ha frågat efter annan champagne och fått ett glas Comtes -06 så påfyllningi samma glas av Billecart-Salmon om man inte säger till.
Kanske press på kostnader? Comtes kostar ju 5-8 ggr mer än Billecart-Salmon.
Risken är kanske att Comtes är borta då men det är väl tveksamt.Det där lät inte bra, jag som har premiär i Al Safwa om 3 veckor.
jag var där senast i November (12:e) och då var det i Al Mourjan fortfarande Cuvée Louise -2002 som Homer lade upp bild på.Någon som vet vilken skumpa det är nu i businessloungen?
OK, tackar!jag var där senast i November (12:e) och då var det i Al Mourjan fortfarande Cuvée Louise -2002 som Homer lade upp bild på.
Rose varianten minns jag inte märke på, men spontant skulle jag Piper Heidsieck rose sauvage
Jag höll mig till miss Louise... Annars är det alltid Lanson onboard i business class så ett inte alltför avlägset långskott är att det kan vara den också.
Sedan är det ju lite rörigt i Doha med just lounger och vad som kallas vad...
Men du kommer åka i business class antar jag och då är det Al Mourjan och ovan gäller.
Sen kan man ju separat köpa Al Maha paket och access till deras lounge, där har jag ingen aning om vad som gäller.
Och åker man monkey class så är man hänvisad till "gold lounge" eller "first class lounge" som är ett skämt, och där finns ingen riktig skumpa alls.
Så viktigt med Qatar och lounger är att åka i rätt klass, status bryr de sig inte så mycket om.
Dock ibland kommer jag in i Al Mourjan även när jag åker eco (har Qatar Platinum), om hag påpekar att det är för fullt för att ens hitta säte i "first class lounge" som de kallar den lounge OWE status kunder ska bruka.