bjornstrom skrev:Det kan inte vara vanligt - möjligen något vanligare på flighter från AMS. Är han långhårig? Hade han Rimowa aluminiumväska?Klicka för att utvidga...
Johan1 skrev:Nej har aldrig hört om det tidigare och tänkte därför kolla läget om någon annan varit med om det tidigare. Han ser ut som vilken annan resenär, hel och ren och ett vårdat yttre.Klicka för att utvidga...
Andreas Eriksson skrev:Oj, aldrig hört talas om detta.Men ska det hända någon gång på dygnet så är det väl när Amsterdam flygen kommer.Men hade det inte varit lättare med bara en knarkhund som fått lukta? Klicka för att utvidga...
Roger J skrev:Måste inte tullarna ha en formell misstanke mot en person (t.ex. ett konkret tips) för att få visitera när man reser inom Schengen?Klicka för att utvidga...
bjornstrom skrev:Jag blev stoppad i tullen i Sydney på utgående flight mot Auckland. Lång, blond, svensk och glasögon. Såg lika farlig ut som en teddybjörn.När dom visiterat klart så frågade jag om jag såg farlig ut, tanten skrattade och sa "vi kan inte bara stoppa muslimer, det ser så dåligt ut för statistiken". Eh ok!Klicka för att utvidga...
bjornstrom skrev:Jag blev stoppad i tullen i Sydney på utgående flight mot Auckland. Lång, blond, svensk och glasögon. Såg lika farlig ut som en teddybjörn.När dom visiterat klart så frågade jag om jag såg farlig ut, tanten skrattade och sa "vi kan inte bara stoppa muslimer, det ser så dåligt ut för statistiken". Eh ok!Klicka för att utvidga...
De skall väl ha någon form av skäl/misstanke, men kan nog rent konkret räcka att det finns ett tips/misstanke om någon generell misstanke om smuggling/brott, utan att gå in på individnivå. Har mest hört som Agö skriver att tullen i skåne (helsingborg/knutpunkten samt öresundsbron/tågen) kör detta koncept "relativt" ofta.Vet inte vad som är ofta dock...Roger J skrev:Måste inte tullarna ha en formell misstanke mot en person (t.ex. ett konkret tips) för att få visitera när man reser inom Schengen?Klicka för att utvidga...