Har du fått loungekey via ett kreditkort?
Jag tolkade det nämligen som att Loungekey via kreditkort inte fungerar på samma sätt som tex Priority pass via kreditkort.
För PP och kreditkort får du ett medlemsskap i PP och det är PP-kortet (eller appen) du använder för access.
För Loungekey verkar det vara tvärtom i mitt fall. Kreditkortet ger inte något medlemsskap i själva loungekey, utan de fria besöken verkar styrs på en annan nivå. Deras kommunikation trycker på att det är kreditkortet som är accessen (min fetning):
Ingenstans står alltså att man får access med hjälp av loungekey-appen, utan tvärtom. Det är bara mastercardet som används och när de drar det så ska deras system acceptera mig utan att debitera kortet.
Appen rekommenderas enbart för att söka tillgängliga lounger, inte access.
Man ska nämna loungekey (så att de debiterar rätt loungeprogram) och bara om de inte fattar vad loungekey är, så ska man visa att de är listade i appen.
Nu har jag alltså aldrig använt loungekey, men om det är så som jag tolkat ovan är det bara naturligt att entitlement i loungekey appen är noll för det är inte därifrån accessen avgörs.
Men som sagt, all erferenhet av att använda loungekey via kreditkort är av intresse!