Senaste nytt

kreditkort med loungemedlemskap

Okej, men är det något man kan se om barn tillåts eller ej? Antar att det inte går att läsa till sig om barn har gratis inträde eller inte.
Det brukar stå under Conditions i appen (eller på webben). Här är exempel från Eventyr Lounge i Köpenhamn

Conditions
Children under 3 years are admitted free (only applies to Cardholders and registered guests own children)

När man har access via kreditkortet (iaf i mitt fall) står det i appen under "My entitlement" 0 visits remaining medan det på webben står "Show your Supreme Card World MasterCard® and obtain unlimited complimentary lounge access for participating lounges."

Är det bara ett urval av loungekey lounger som är "participating" för supreme card world, eller syftar "participating" på alla som ingår i loungekey? Hittar ingen separat lista på detta...

Jag tror att "participating lounges" texten är till för att klargöra att du inte har tillgång till alla lounger, endast de med avtal med lounge key. Det finns ju alltid de som tror att de med lounge key kommer in alla världens lounger.
Jag hade varit mer orolig för att det står 0 visits remaining, det är appen du visar upp när du skall in i loungen. För mig har detta saldo alltid varit korrekt

...
Jag hade varit mer orolig för att det står 0 visits remaining, det är appen du visar upp när du skall in i loungen. För mig har detta saldo alltid varit korrekt

Har du fått loungekey via ett kreditkort?

Jag tolkade det nämligen som att Loungekey via kreditkort inte fungerar på samma sätt som tex Priority pass via kreditkort.
För PP och kreditkort får du ett medlemsskap i PP och det är PP-kortet (eller appen) du använder för access.

För Loungekey verkar det vara tvärtom i mitt fall. Kreditkortet ger inte något medlemsskap i själva loungekey, utan de fria besöken verkar styrs på en annan nivå. Deras kommunikation trycker på att det är kreditkortet som är accessen (min fetning):

Show your MasterCard® and obtain unlimited complimentary lounge access for participating lounges.

Download the LoungeKey App from either Android or Appleapp stores. Using your LoungeKey Username and Password you can view airport lounges available to you using your Mastercard®.

Be sure to mention LoungeKey to the lounge reception staff when you arrive.

You must also show your Mastercard® to gain access. Your card will be swiped to register your visit.

In the unlikely event that the receptionist isn't familiar with LoungeKey please double check your app and show them the listing.

Ingenstans står alltså att man får access med hjälp av loungekey-appen, utan tvärtom. Det är bara mastercardet som används och när de drar det så ska deras system acceptera mig utan att debitera kortet.
Appen rekommenderas enbart för att söka tillgängliga lounger, inte access.
Man ska nämna loungekey (så att de debiterar rätt loungeprogram) och bara om de inte fattar vad loungekey är, så ska man visa att de är listade i appen.

Nu har jag alltså aldrig använt loungekey, men om det är så som jag tolkat ovan är det bara naturligt att entitlement i loungekey appen är noll för det är inte därifrån accessen avgörs.

Men som sagt, all erferenhet av att använda loungekey via kreditkort är av intresse!

• Gilla
Reactions: hco

Jag tolkade det nämligen som att Loungekey via kreditkort inte fungerar på samma sätt som tex Priority pass via kreditkort.
För PP och kreditkort får du ett medlemsskap i PP och det är PP-kortet (eller appen) du använder för access.

För Loungekey verkar det vara tvärtom i mitt fall. Kreditkortet ger inte något medlemsskap i själva loungekey, utan de fria besöken verkar styrs på en annan nivå. Deras kommunikation trycker på att det är kreditkortet som är accessen (min fetning):

Ingenstans står alltså att man får access med hjälp av loungekey-appen, utan tvärtom. Det är bara mastercardet som används och när de drar det så ska deras system acceptera mig utan att debitera kortet.
Man ska nämna loungekey (så att de debiterar rätt loungeprogram) och bara om de inte fattar vad loungekey är, så ska man visa att de är listade i appen.

Nu har jag alltså aldrig använt loungekey, men om det är så som jag tolkat ovan är det bara naturligt att entitlement i loungekey appen är noll för det är inte därifrån accessen avgörs.

Men som sagt, all erferenhet av att använda loungekey via kreditkort är av intresse!
Kör loungekey och har nog använt appen de flesta gånger för inträde. Däremot så kan jag konstatera att det är ofta, framförallt på de större loungerna som det är fullt för både pp och lounge key.

Kör loungekey via Swedbank kreditkort.

Jag har Lounkekey via Eurocard, har haft det sedan de bytte från Priority Pass. Jag registrerade då medlemskap enligt instruktioner, och har inte behövt göra något mer efter det. Jag har aldrig behövt visa något mer än qr-koden i appen + boarding pass.
Att det är fullt i loungerna har väl ingenting med medlemsskapet att göra?

Jag har Lounkekey via Eurocard, har haft det sedan de bytte från Priority Pass. Jag registrerade då medlemskap enligt instruktioner, och har inte behövt göra något mer efter det. Jag har aldrig behövt visa något mer än qr-koden i appen + boarding pass.
Att det är fullt i loungerna har väl ingenting med medlemsskapet att göra?
Nu var det inte mig du svarade till men avseende fullt i loungerna så berör det definitivt medlemskapet då begränsningen inte gäller t.ex. elite plus utan loungekey/pp och andra motsvarande kreditkorts program. Har blivit nekad flertal gånger när kollegan med sas guld kommer in.

• Gilla
Det kommer att bli spännande när jag testar detta!
(måste nästan boka något bara för att åkta till Kastrup och testa ;) )

Så här ser mitt konto ut. Ingen QR-kod, inga visits remaining. Men "card on file" och bankens logga tillsammans med lounge-keys logga i sidfoten. Så kopplingen verkar rätt.

Screenshot_2025-01-19-11-09-36-96_e2c922aa8c3e4dbc295fdefcee35d19c.jpg

• Gilla
Toppen