Senaste nytt

kreditkort med loungemedlemskap

EgOscar

Medlem
Jag skaffade mitt Eurocard Platinum(privat) på den tiden den tiden de körde med Priority Pass, då ingick fria besök för både huvudkort och familjekort.
Numera är det Lounge Key som gäller, med 10 besök var för mig och frugan, vilket räcker gott och väl för oss, men man får lugna sig lite när man kör lounge-hopping:)
Jag körde också Eurocard Platinum på Priority Pass (unlimited) tiden. Men valde nu Swedbank just för att deras Lounge Key prenumeration är utan begränsningar för en person.
 

Hkungs

Medlem
Har precis skaffat Swedbank platinum efter jag flyttat bolånet dit så lyckades förhandla till mig det gratis. har både fått det bekräftat både från Swedbank och Entercard som är kortutgivarna att Loungebesök ingår även för extrakortet. Har ej hunnit testa det ännu dock.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

TP12

Medlem
Har precis skaffat Swedbank platinum efter jag flyttat bolånet dit så lyckades förhandla till mig det gratis. har både fått det bekräftat både från Swedbank och Entercard som är kortutgivarna att Loungebesök ingår även för extrakortet. Har ej hunnit testa det ännu dock.
Har gjort samma flytt av bolån (efter att nuvarande bank tydligen glömt allt vad lojalitet är - blev en sänkning på 0,44 procentenheter.....) och hoppade på deras premiumkoncept - får ta ett snack med dem om ett gratis kort då med hör jag :)
 

mrestes

Medlem
Har gjort samma flytt av bolån (efter att nuvarande bank tydligen glömt allt vad lojalitet är - blev en sänkning på 0,44 procentenheter.....) och hoppade på deras premiumkoncept - får ta ett snack med dem om ett gratis kort då med hör jag :)
Lite off topic men jag hoppas det får vara kvar.

Tips till alla som vill omförhandla bolånet hos den bank man redan har. Be banken om en amorteringsunderlag, helst elektronisk, inte via telefonsamtal. Banken kommer troligen att kontakta dig inom 1-2 dagar och frågar varför du vill flytta bolånet och ge dig ett mycket bra erbjudande för att stanna kvar. Jag hade förhandlat med min bank i över 2 veckor. Var inte nöjd trots att de sa det var det bästa de kunde erbjuda. Bestämde mig att byta. När jag bad om amorteringsunderlaget kunde de helt plötsligt sänka från 1,75 till 1,25 (det var några år sedan). Detta var Länsförsäkringar.

En kollega som hade SHB rörlig testade samma sak. Fick samtal dagen efter med erbjudande att sänka räntan med 0,3%.
Värt ett försök.
 

SvartMjolk

Medlem
Har precis skaffat Swedbank platinum efter jag flyttat bolånet dit så lyckades förhandla till mig det gratis. har både fått det bekräftat både från Swedbank och Entercard som är kortutgivarna att Loungebesök ingår även för extrakortet. Har ej hunnit testa det ännu dock.
Japp, det ingår även på extrakortet. Vi kör samma upplägg och tjänar snabbt ihop kostnaden för korten.
 
Toppen