Senaste nytt

Kreditkort med ”Tvillingkort”

Marcusen

Medlem
Hej!

Har hittils kört med SAS MC och Pointearner i Familjen men börjat fundera på att ställa om till något annat ”bonusprogram” (inte nödvändigtvis flyg...), vilka kort finns det som har möjligheten till ett tvillingkort? (ej AMEX)

//M

SAS MC ges ut av SEB Kort. De ger också ut massa andra kort exempelvis Nordic Choice Mastercard. Medlemsprogrammet hos Nordic Choice ger att alla poäng räknas mot status och samlar du tillräckligt länge/många uppnår du livstidsstatus i programmet. SJ Prio är ett annat exempel på SEB Korts medlemskort.

börjat fundera på att ställa om till något annat ”bonusprogram” (inte nödvändigtvis flyg...), vilka kort finns det som har möjligheten till ett tvillingkort?

Jag tror inte det är så många kort som har möjlighet till "tvilling"-kort utöver SAS MC och Amex, men ett som jag känner till är CircleK-kort (ger 0,5-1% cashback, ges ut av SEB Kort och fungerar på många vis snarlikt SAS MC)

Edit: Kan nämna att extrakort på CircleK är gratis (likt huvudkortet, förutsatt att man betalar med efaktura)

De kort jag kommer på på rak arm som har extrakort som samlar bonus är coop och everydaycard.
Finns säkert fler. Sök på ordet "extrakort", de flesta kallar det så tror jag

Eurocard Gold/Platinum och Swedbank Platinum är några andra. Bonusen är dock obefintlig på Eurocard och 0,4 procent på Swedbank Platinum. Eurocard Platinum är dock mig veterligt det billigaste sättet att få obegränsade Priority Pass för två, om nu detta är intressant i dessa tider. :(

Toppen