Och I Det läget kunde man säkert prutat ned 3-4% istället för att använda ett Amex. Jag tror man lurar sig själv en del i dessa scenarios.Min erfarenhet är att om det står mellan en affär för bilhandlaren eller inte en affär så kommer han att ta Amex - det kräver dock att man/bilhandlaren kontaktar Amex för att göra en engångsinlösen.
Säkerligen. Samtidigt kan ett sådant här köp generera en (eller kanske två) 241 som av vissa värderas till ett högt värde...Och I Det läget kunde man säkert prutat ned 3-4% istället för att använda ett Amex. Jag tror man lurar sig själv en del i dessa scenarios.
Säkerligen. Samtidigt kan ett sådant här köp generera en (eller kanske två) 241 som av vissa värderas till ett högt värde...
Värderar du en 2-4-1 till 300 000 SEK? Det var saftigtJa, upp till ca 300 000 SEK, som jag ser det!
Du kan ju passa på att fråga dem som tar MC hur mycket du kan pruta ifall du betalar cash istället, och sedan värdera det mot poängintjäningen.Går i funderingar att köpa en ny bil (ser ut att eventuellt bli en Volkswagen Tiguan) och har pratat med olika bilhandlare under en period medan vi provat olika bilmodeller.
Vi har inte hittat någon handlare som tar American Express rakt av (för hela eller delar av köpet), men någon enstaka som tar SAS Mastercard.
Du kan ju passa på att fråga dem som tar MC hur mycket du kan pruta ifall du betalar cash istället, och sedan värdera det mot poängintjäningen.