Senaste nytt

kreditkort för köpa bil

Köpte nyare beg bil för 135k av handlare. Fick 85k i inlösen för min gamla bil. Att betala överskjutande 50k med SAS World Mastercard gick alldeles utmärkt(dock ej Amex, jag frågade). 5000 eurobonuspoäng, alltid ngt. :)

Edit. Det var förra veckan.

Min erfarenhet är att om det står mellan en affär för bilhandlaren eller inte en affär så kommer han att ta Amex - det kräver dock att man/bilhandlaren kontaktar Amex för att göra en engångsinlösen.

Och I Det läget kunde man säkert prutat ned 3-4% istället för att använda ett Amex. Jag tror man lurar sig själv en del i dessa scenarios.
Säkerligen. Samtidigt kan ett sådant här köp generera en (eller kanske två) 241 som av vissa värderas till ett högt värde...

Går i funderingar att köpa en ny bil (ser ut att eventuellt bli en Volkswagen Tiguan) och har pratat med olika bilhandlare under en period medan vi provat olika bilmodeller.

Vi har inte hittat någon handlare som tar American Express rakt av (för hela eller delar av köpet), men någon enstaka som tar SAS Mastercard.

Går i funderingar att köpa en ny bil (ser ut att eventuellt bli en Volkswagen Tiguan) och har pratat med olika bilhandlare under en period medan vi provat olika bilmodeller.

Vi har inte hittat någon handlare som tar American Express rakt av (för hela eller delar av köpet), men någon enstaka som tar SAS Mastercard.
Du kan ju passa på att fråga dem som tar MC hur mycket du kan pruta ifall du betalar cash istället, och sedan värdera det mot poängintjäningen.

Du kan ju passa på att fråga dem som tar MC hur mycket du kan pruta ifall du betalar cash istället, och sedan värdera det mot poängintjäningen.

Jo, du har såklart helt rätt.

Det är helt klart så att det går att få ner priset lite till istället för att betala med Mastercard, och jag värderar inte poängen i sig särskilt högt, däremot ser jag lite högre värde i en eller flera 2-4-1 vouchers (och fler poäng "på köpet" jämfört med MC) - men Amex verkar vara riktigt svårt att få till.

Toppen