Hej,
Jag överväger att till sist ta steget till ett kreditkort som ger bonuspoäng för resande.
Det jag räknar med är
Samt att man kan få extrakort kostnadsfritt kopplade till ett och samma konto. Är det något man ska se som en unik perk eller finns samma möjlighet för andra kort?
Årsavgiften 4800:- motsvarar i grova drag 25% av resekostnaden för 2 till Thailand TUR i turistklass med Thai. Är det ett korrekt antagande att kalkylen går ihop om jag åtminstone når 150k spend på ett år (och en resa till halva poängpriset)?
Vilket kort skulle ni börja med?
Tack på förhand!
Jag överväger att till sist ta steget till ett kreditkort som ger bonuspoäng för resande.
Det jag räknar med är
- 1 resa till Thailand/år för 2. Möjligtvis ytterligare 1 resa inom Europa men inget jag räknar med.
- Att nå 300k spend är inte orealistiskt men är inte helt kompatibla med mina ekonomiska mål. Går dock att lösa.
- Fast track, lounge access etc är inte så viktigt.
- Reseklass är inte heller avgörande.
- Övriga förmåner ointressanta då jag inte bor i storstad.
Samt att man kan få extrakort kostnadsfritt kopplade till ett och samma konto. Är det något man ska se som en unik perk eller finns samma möjlighet för andra kort?
Årsavgiften 4800:- motsvarar i grova drag 25% av resekostnaden för 2 till Thailand TUR i turistklass med Thai. Är det ett korrekt antagande att kalkylen går ihop om jag åtminstone når 150k spend på ett år (och en resa till halva poängpriset)?
Vilket kort skulle ni börja med?
Tack på förhand!