Christiansson
Medlem
Troligtvis inte, och antagligen inte för Voi eller Lime hellerMen gäller detta verkligen om man tex använder en hyrbil från en bilpool i Sverige (tex på sin hemmaort)? Gäller den inte enbart på "resmålet"?
Troligtvis inte, och antagligen inte för Voi eller Lime hellerMen gäller detta verkligen om man tex använder en hyrbil från en bilpool i Sverige (tex på sin hemmaort)? Gäller den inte enbart på "resmålet"?
Men gäller detta verkligen om man tex använder en hyrbil från en bilpool i Sverige (tex på sin hemmaort)? Gäller den inte enbart på "resmålet"?
Troligtvis inte, och antagligen inte för Voi eller Lime heller![]()
Den gäller definitivt inte på hemmaort. Den gjorde det i början, men det togs bort för ett antal år sedan. (Jag hade kortet just för att den funkade på hemmaorten en gång i tiden, och få/inget annat gjorde det)
Jag känner inte till något kort som är bra för det. Däremot finns det ju fristående försäkringar man tecknar som man snabbt tjänar in om man hyr ofta. (däremot måste man kolla om de är ok för bilpooler, det är inte alls säkert)Vilket kort ska man isf använda som funkar på hemmaorten? M (tidigare Sunfleet) och andra bilpooler är ju väldigt smidigt när man bor i en större stad. Men att ha tex 7000kr i självrisk hängande över sig känns inte så roligt.
Handelsbanken platinum fungerar fortfarande bra även på hemmaplan. Se till att inte betala fullt pris för kortet bara...Vilket kort ska man isf använda som funkar på hemmaorten? M (tidigare Sunfleet) och andra bilpooler är ju väldigt smidigt när man bor i en större stad. Men att ha tex 7000kr i självrisk hängande över sig känns inte så roligt.
Läs på i kortvillkoren om kravet att du måste vara ”på resa”. Har diskuterats här på forumet så många gånger och även i den här tråden så jag orkar inta ta det igen. Kortsvaret är: ska du bara köra på hemorten, utan förbokad och betald övernattning, gäller inte kortets försäkring.Gäller hyrbilsförsäkringen?