Varför diskuterar man ”hemförsäkring” och ”reseförsäkring” i en tråd som gäller kreditkort? Vare sig hemförsäkring eller dess reseförsäkrings(tillägg) är någon form av kreditkort.
Varför diskuterar man ”hemförsäkring” och ”reseförsäkring” i en tråd som gäller kreditkort? Vare sig hemförsäkring eller dess reseförsäkrings(tillägg) är någon form av kreditkort.
BRA Mastercard täcker (som många andra nämnda kreditkort i tråden) kostnaden för självrisk upp till 10 000 kr.
Försäkringsvillkor: https://brabank.se/media/1167/p04116-1807-villkor-bra-mastercard-silver.pdf
Här kan du läsa om reseförsäkringen. Reseförsäkring Mitt kort - Santander Consumer Bank
Tolkar det som att Santander villkoren som @Loud postade på samma sätt som Amex Platinum:s reseförsäkring med hyrbilsförsäkringen. Man måste betala minst 75% av "resan" med Santander OCH sen 100% av hyrbilen med Santander-kortet. Tänker jag rätt nu?
Edit - Såg nu att under 11.1 står "eller om den försäkrade betalat fordonshyran till 100 % med kortet på resmålet utomlands."
Tolkar det som att hyrbilsförsäkringen gäller om man betalar hyrbilen till 100% med Santander-kortet även om "resan" inte är betald med Santander-kortet. Korrekt?![]()
Det är enligt vad jag läser mig till i regeln så att vid hyra av hyrbil utomlands så räcker det att du betalar hyrbilen till 100% med Santander kortet.
Då det står eller istället för och som det bör stå om det kräver både punkt 2 och 100% av kostnaden av hyrbil på resmålet utomlands.
Eller hur tyder ni andra det?