palmen
Moderator
Nej du får inte dessa på samma biljett oavsett hur du gör. Är allt i tid så är det "inga problem" att hinna med detta, men börjar det bli lite förseningar kan det bli tightare så klart. Kan vara värt att titta lite på statistik för ORD-ATL flighten och hur ofta den går i tid, kan ju vara så att du kanske får lite mer tid för ett sådant byte om du har tur/otur.Lånar den här tråden då min situation är lik TS, men med den skillnaden att jag har 2h 30m stop over istället för 55 minuter.
ARN-ORN SK945 landar på ORD 18:35 T5
ORD-ATL UA3448 avgår från ORD 21:05 T1
Dessa är separata biljetter då ARN-ORD t/r bokades med Flypremium.
Reser i business med SAS och utan handbagage. Planerar att ta "1-stop" genvägen innan immigration (om jag lyckas hitta den). Jag har laddat ner UA-Appen och planerar likt Senatorns föreslag tidigare i tråden att vänta med check-in till jag landar på ORD. Märker jag att det blir tight med tid/förseningar kan jag då omboka (mot en kostnad) till en annan UA-flight dagen efter (21:05-flighten är den sista som går för dagen).
Är detta görbart?
Bättre att vänta med check-in (UA) då jag absolut inte vill riskera att det blir "no show" för då brinner väl även hemresan inne (ATL-ORD) som är bokad på samma UA-biljett?
Kan man på något sätt få dessa på samma bokning utan gå ifrån "Fly premium"?
Andra tips och tricks?
Gjorde samma resa förra året, också på separata biljetter men då hade jag 3h 05m på mig. Då med incheckat bagage. Hann käka middag etc men gissar att jag hade haft nästan 2h till avgång om jag hade gått direkt till gaten. Då flög jag ut med AA, minns ej vilken terminal det var.