Senaste nytt

Koppla kreditkort till Eurobonus, Diners club eller Mastercard?

Jag hade missat att man kunde få 6000 poäng i sign-up bonus men tack vare den här tråden så blev jag uppmärksam på det. Fick mitt kort i Mars (!!) och hade inte fått några poäng. Detta svar fick jag ifrån Diners kundtjänst:

Vi ber om ursäkt för att någon anledning dina välkomstpoäng inte har blivit registrerade.

Vi ger dig 6000 poäng nu och du kommer att se dem på din november faktura.

Poängen överförs till SAS EuroBonus den 7 december.

Kan bli ganska trött på att man måste följa upp så många grejer själv, ibland känns det som att om man inte är vaken så blir man snuvad på en hel del....

Amex - Diners - Mastercard. Jag sa upp mitt Amex efter 11 månader. Jag omsätter ungefär 800.000 kronor på mitt Diners och frågade Amex om dom kunde tänka sig skippa årsavgiften. Dom sa dock nej. Jag skrev ett brev till dom och sa upp kortet och efter en vecka ringde en dam med en söt röst till mig och lämnade ett meddelande på min röstbrevlåda. Budskapet var att dom visst kunde göra det om jag valde att komma tillbaka som kund. Hon sa hon skulle ringa tillbaka nästa dag och angav till och med tid... Men, inte ett ljud. Så, jag är en flitig användare av mitt Diners som jag tycker fungerar bra. Men, visst är det så att det inte fungerar över allt men då har jag ju trots allt mitt Mastercard. Samlar in cirka 20-30000 poäng enbart på detta per månad.

Jag hade missat att man kunde få 6000 poäng i sign-up bonus men tack vare den här tråden så blev jag uppmärksam på det. Fick mitt kort i Mars (!!) och hade inte fått några poäng. Detta svar fick jag ifrån Diners kundtjänst:

Vi ber om ursäkt för att någon anledning dina välkomstpoäng inte har blivit registrerade.

Vi ger dig 6000 poäng nu och du kommer att se dem på din november faktura.

Poängen överförs till SAS EuroBonus den 7 december.

Kan bli ganska trött på att man måste följa upp så många grejer själv, ibland känns det som att om man inte är vaken så blir man snuvad på en hel del....

Hmm, har samma upplevels av Amex, har tyvär inte koll på mina fakturor efter en fuktskada men kolla jag mitt EB-konto så ser det inte ut som jag fått några 6000 signup points inte, måste kollas på måndag!

Tack för tipset!

Amex - Diners - Mastercard. Jag sa upp mitt Amex efter 11 månader. Jag omsätter ungefär 800.000 kronor på mitt Diners och frågade Amex om dom kunde tänka sig skippa årsavgiften. Dom sa dock nej. Jag skrev ett brev till dom och sa upp kortet och efter en vecka ringde en dam med en söt röst till mig och lämnade ett meddelande på min röstbrevlåda. Budskapet var att dom visst kunde göra det om jag valde att komma tillbaka som kund. Hon sa hon skulle ringa tillbaka nästa dag och angav till och med tid... Men, inte ett ljud. Så, jag är en flitig användare av mitt Diners som jag tycker fungerar bra. Men, visst är det så att det inte fungerar över allt men då har jag ju trots allt mitt Mastercard. Samlar in cirka 20-30000 poäng enbart på detta per månad.

Hyfsade reseräkningar du lär skriva... :)

Betalar man flygbiljetter och hotell samt reser 3 veckor per månad (oftast med mycket kort varsel = glöm low economy) så är 100k/månad inga som helst problem. Jag brukar bli orolig när jag ser att AmEx överför 40k poäng på en månad. Man kan lungt säga att man har lite incitament att få in alla reseräkningar i tid...

Vet någon hur det är med kreditkort när man är provanställd? Svårt att få ansökan godkänd? (Jag har bott utomlands de senaste åren och har därför inget svenskt kreditkort än, men är ju tekniskt sett tillfälligt anställd eftersom jag har provanställning) Skulle vilja skaffa EB Mastercard.

Jag skaffade mitt EB Mastercard för nåt år sen när jag var månadsanställd (tidsbegränsad) så det borde funka för dig. :)

Toppen