Senaste nytt

Kontrollera om bagaget är med

Morgan

Medlem
Uppdatering: väskorna uthämtade på MIA och incheckade igen :)

Nu Middag på Corona Beach House via 1 Priority Pass + 1 extra kort samt 2 gäster, vilket ger 4x$30 på notan.

Sedan mot Karibien! (på billigaste biljetten $160)

2a1476be6e841ee430fd72345183e3cc.jpg

Boarding Group 9? Räkna inte med att smoothie ingår!
 

AABack2ARN

Medlem
@Mattias Holmén: Numer ingår faktiskt handbaggage när man flyger med Basic Economy MEN i och med att ni är i boarding grupp 9 är chansen att ni får plats med den ombord minimal (om den inte ryms under stolen framför). Ett tips kan vara att förbereda sig med en liten påse/väska där ni kan ha saker som ni inte vill lämna ifrån er.

Dock verkar inte planet vara helt fullsatt (antar att det är AA2217 ni ska med) så det kanske löser sig.

Trevlig resa!
 

Fidde

Medlem
Lufthansa har börjat med en funktion där man kan få sina bagagekvitton i appen på telefonen. Därifrån ska man tydligen kunna se när bagaget scannas på olika ställen. Jag har inte provat själv, så jag vet inte hur bra det fungerar eller granulariteten på informationen.
Har bara åkt med bagage GOT-FRA t/r där jag haft bokningen i appen. Är ju hubb och LH-metall så kan ju fungera annorlunda annars men då fick jag pushnotis när incheckningen var klar och kunde se att bagaget ankommit FRA (ingen push, kollade manuellt), supersmidigt.
 

AABack2ARN

Medlem
Kul att se att det funkar. De gånger jag rest med incheckat baggage hos American har det inte riktigt funkat lika bra, men det kan ju ha att göra med att det varit flera bolag involverade och vid utresa från Sverige är det BA som står för incheckning. Det intressanta har varit att baggaget dykt upp på några ställen längs resan exempelvis Loaded men inte Unloaded på två flighter i rad.
 

Senator

Moderator
Kul att se att det funkar. De gånger jag rest med incheckat baggage hos American har det inte riktigt funkat lika bra, men det kan ju ha att göra med att det varit flera bolag involverade och vid utresa från Sverige är det BA som står för incheckning. Det intressanta har varit att baggaget dykt upp på några ställen längs resan exempelvis Loaded men inte Unloaded på två flighter i rad.

Det har funkat för mig på "enkla" resor med bara American som t.ex. enväg DCA-MIA och dyl.
 
Toppen