Sitter nu på SK955 OSL-MIA och ska snart taxa ut. Personalen i gaten knappade på datorn och sa att bagaget var med.
Tur att man (läs jag) inte satt och väntade på SAS sms om inställt flyg. Istället plingade telefonen (App in the air) 5 minuter innan SAS avisering om inställd flight. Jag var därmed först i servicedisken för att bli ombokad. Första svar var att ta det lungt och vänta in vad teknikerna säger. Sedan ombokad på nästa möjliga flight. Jag kontrade med aatt säga att jag vet att nästa möjliga flight till MIA är över CPH som gör att vi kommer fram 20:55 istället för 13:55 och således missar vår flight med American Airlines till AUA. Jag föreslog istället att få bli ombokad med SK485 (ARN-OSL) som skulle avgå om 30 min, dvs 45 min innan den inställda flighten. Det tyckte även kvinnan i servicedesken, så vi kom med. Detta gjorde att ett gäng efter oss även dom blev ombokade och planet vart helt fullt, och ca 20 min försenat. Vi blev 4 mittsätesryttare, men glada att komma med.
När jag kollar seatmap på SK955 till MIA så ska den vara ganska full, men kabinen är halvfull. Vi är ensamma på 5 hela rader. 33-37.