Kollega på Arlanda fick vänta 1 timme hos Avis på en tvådygnshyra. Kompensationen blev en full tank, dvs kunde lämna tillbaka bilen otankad. Motsvarade ca 900 SEK i kompensation.
Det går oftast att deal:a med personalen vid problem, det verkar ha ganska fria tyglar i just hyrbilsbranchen. I Las Vegas fick vi inte den bil vi hade bokat (trots "reserve this specific model" på Hertz) och även om vi fick en likvärdig så sa jag att vi hade bokat en annan och just den modellen hade de lovat så vi ville ha fri extra förare och satellitradio. Kvinnan i disken kastade även in en GPS så det kändes OK, bytet blev från en Camaro till en Challenger, så muskelbilskänslan fanns kvar.
Summa summarum, vid problem, be om/föreslå kompensation!
Uthämtning av bil i Chicago: Det tog 2h innan jag lämnade kontoret med allt jag beställt! Det tog lång tid att få tag på den bilbarnstol jag förbeställt- När den kom visste ingen hur man skulle montera den (ej i bil).
Sixt i Miami: 45 minuter att få min bil. Först ville de självklart sälja på mig en annan bil, vilket var en downgrade. Sen när jag sa att jag ville ha ursprungsbilen så var inte den klar.... Sen blev det en upgrade. Blev också tillsagd att mmitt Platinakort inte gällde eftersom jag hade för få bokningar med det kreditkort jag använde?? Talade om att jag aldrig hört talas om att statuskortet skulle vara kopplat till ett kreditkort. men så var det visst, men jag är säker på att han inte hade någon aning om vad han pratade om.