palmen
Moderator
Rimlig kompensation enligt mig är ingenting. Att SAS inte hanterat det på ett bra sätt är en helt annan sak och jag skulle inte bli förvånad om det ändå betalas ut någon form av kompensation i form av poäng eller liknande.
Det jag undrar är varför ni inte valde platser när ni bokade flyget. I Business kan man alltid välja plats vid bokning. Var det något som gjorde att detta inte gick med er bokning?
Om det inte gick att fixa seating i förväg varför kontaktade ni inte SAS direkt efter att ni bokat och i god tid innan hemresan för att försöka lösa detta?
Man har som sagt inte rätt till någon specifik plats ombord, inte ens om man betalar för en specifik plats ombord så är man garranterad att få den.
Rent generellt så är tipset att man ska försöka lösa sina problem innan man kommer till flygplatsen, vet inte hur många historier man läser om att person X lovade att person Y skulle fixa något. Person Y lovar sedan att person Z ska göra något och så vidare... Lätt att skjuta problemet till någon annan så slipper man själv ta hand om det.
Det jag undrar är varför ni inte valde platser när ni bokade flyget. I Business kan man alltid välja plats vid bokning. Var det något som gjorde att detta inte gick med er bokning?
Om det inte gick att fixa seating i förväg varför kontaktade ni inte SAS direkt efter att ni bokat och i god tid innan hemresan för att försöka lösa detta?
Man har som sagt inte rätt till någon specifik plats ombord, inte ens om man betalar för en specifik plats ombord så är man garranterad att få den.
Rent generellt så är tipset att man ska försöka lösa sina problem innan man kommer till flygplatsen, vet inte hur många historier man läser om att person X lovade att person Y skulle fixa något. Person Y lovar sedan att person Z ska göra något och så vidare... Lätt att skjuta problemet till någon annan så slipper man själv ta hand om det.