Senaste nytt

Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

JWD

Medlem
Tidigare idag så fick 3.000 poäng för en resa i Plus ORD-CPH. Men hade mycket hellre haft fungerande uppkoppling den natten.
 

dino_81

Medlem
Minst sagt "svajigt" internet på min senaste resa Tokyo-Köpenhamn. I princip obrukbart under stora delar av flygningen.
Flög Business efter att ha uppgraderar med poäng från Plus, är EBG.

Fick 3000 EB-poäng som kompensation.
 

Kimmen00

Medlem
Hem från ohare i fredags. På SK946 fungerande inte wifi på hela resan. Blev obligatorisk gnällmail till SAS och idag fick jag svaret att det var 3000 per person som sattes in. Satt i Plus denna gång och samma snubbe som hanterade ärendet som i tisdags (då vi satt i business). Så av honom var det ingen skillnad pga kabinklasserna iallafall.
 

palmen

Moderator
Vissa ifrågasätter ju om det nu är en ny summa som erbjuds, men flertalet personer har rapporterat att det är just 3000 poäng som gäller för tillfället. Sen finns det självklart tillfällen då någon ger mer/mindre av någon anledning, även andra parameter kan spela in antar jag.
 
Vissa ifrågasätter ju om det nu är en ny summa som erbjuds, men flertalet personer har rapporterat att det är just 3000 poäng som gäller för tillfället. Sen finns det självklart tillfällen då någon ger mer/mindre av någon anledning, även andra parameter kan spela in antar jag.
Jag gissar att du syftar på mig, hade det inte varit trevligare att skriva det då? Jag ifrågasatte när "vissa" hävdade att det fanns en tariff, då det har varit rapporter om många olika ersättningar.

De fem senaste inrapporterade ersättningarna har varit 60% 3000 poäng, vet inte om man kan säga att det bevisar att det är 3000 poäng som "gäller för tillfället"...
 
Toppen