Senaste nytt

Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

Maja

Medlem
Stämmer, fel av mig, jag provade att logga in med Namn (samma som bokning) och bokningsnummer. Men fick samma fel på båda, att de inte hittades.
Frågan är ifall authentication görs localt på planet (dvs borde alltid fungera att logga in även om internet inte fungerar) eller mot server på marken (fungerar endast när planet har uppkoppling mot marken/internet).
Det hände mig på vägen hem. Min bokning hittades ej. Fick också ett spydigt svar från den manlige pursern(?) att hade jag uppgraderat vid incheckningen då var jag inte berättigad till WiFi.

Vad tusan är det för svar? Har jag missat något?!?
 

SNIFF

Medlem
Det hände mig på vägen hem. Min bokning hittades ej. Fick också ett spydigt svar från den manlige pursern(?) att hade jag uppgraderat vid incheckningen då var jag inte berättigad till WiFi.

Vad tusan är det för svar? Har jag missat något?!?
Nej, det var ett dåligt svar.

Är det någon som vet om SAS har WiFi-vouchers att dela ut?
Thai har.
Lufthansa har inte det, inte ens i First...
 

fcx

Medlem
Mailadressen är väl i första hand intressant för de som betalar för internet och inte vill höra det igen, därav reconnect. Sedan kanske man får kvittot dit också? Får man det genom bokningen tillför den inget.

Om man anger mailadressen när man köper access, eller när crew låser upp för att auktoriseringen inte fungerar, så kan man mata in samma mailadress på en annan device för att få access på den också.
 
Jag fick tillbaka de 40.000 poäng som jag betalat för att bli uppgraderad när jag för ett halvår sedan åkte hem från Hong-Kong till ARN.

Detta efter ett låååångt brev till SAS där jag berättade att jag förlorat en hel dags jobbande. En av mina polare på flighten som gjort samma fick också tillbaka 40.000 poäng men en annan fick betydligt mindre I kompensation så SAS är minst sagt snälla mot en del och tuffare mot andra.

Insåg att jag bara lurkat runt tidigare och att detta var mitt premiärinlägg. Inte något som går till historien men men.....
 

Kimmen00

Medlem
Nej, det var ett dåligt svar.

Är det någon som vet om SAS har WiFi-vouchers att dela ut?
Thai har.
Lufthansa har inte det, inte ens i First...

Ja de har "vouchers".. eller iaf man kan få koder av CC. Jag fick det när min wifi inte funkade pga bokningen ej hittades. CC hämtade ngn lång kod jag fick och knappade in så fungerade det.
 

Canadien

Medlem
Min erfarenhet är att det verifieras lokalt i planet, det behöver alltså inte finnas internet för att systemet ska släppa in dig på wifit. Jag har fått wifi-kod av purser en gång när det inte funkade för mig, tror att jag satt i Plus den gången. (EBD)
 

Maja

Medlem
Jag fick tillbaka de 40.000 poäng som jag betalat för att bli uppgraderad när jag för ett halvår sedan åkte hem från Hong-Kong till ARN.

Detta efter ett låååångt brev till SAS där jag berättade att jag förlorat en hel dags jobbande. En av mina polare på flighten som gjort samma fick också tillbaka 40.000 poäng men en annan fick betydligt mindre I kompensation så SAS är minst sagt snälla mot en del och tuffare mot andra.

Insåg att jag bara lurkat runt tidigare och att detta var mitt premiärinlägg. Inte något som går till historien men men.....
Åh tusan, det var en bra kompensation. Ska poängtera just förlusten av arbetstid för mig och maken. Dottern var mest avsaknaden av att kunna använda sin egen iPad och nyttja Netflix etc. Filmutbudet var inte mycket att ha och det hann hon avverka på flighten över. ;)
 

Agö

Medlem
Åh tusan, det var en bra kompensation. Ska poängtera just förlusten av arbetstid för mig och maken. Dottern var mest avsaknaden av att kunna använda sin egen iPad och nyttja Netflix etc. Filmutbudet var inte mycket att ha och det hann hon avverka på flighten över. ;)
Netflix funkar knappast.
 

RobHK

Medlem
Ni skojjar.. ..jag har åkt ARN-HKG 6 vändor t/r i Plus och wifi har varit nere helt minst 4 gånger, skulle jag alltså kunnat få upp kompensation för detta varenda gång?
 

RobHK

Medlem
när jag flög CPH-PVG tor förra veckan hade flera av oss passagerare problem att ansluta och några pratade med CC. Det jag märkte senare var att även om SAS Wifi Login svarar "login failed" så funkade FB o twitter i telefonens appar, dock gick det inte att öppna någon sida i safari. Någon som märkt av något liknande?

Precis så fick jag på senaste flighten, drog sen upp laptopen, den fungerade internet även att surfa på.
 
Toppen