Senaste nytt

Kommande inofficiella BC.se-träffar utomlands

Då vi är ett antal personer som (troligen) kommer att vara i BKK precis efter nyår, så föreslår jag en träff där! Förra året tog vi en middag på Conrad som har en riktigt trevlig buffé med stort utbud vilket skulle kunna funka igen om ingen har bättre förslag.

Jag föreslår att vi kör 3e Januari 2016 med en middag.

Ping @telelina @Ozz @Malu @Traveller - alla andra som råkar vara i närheten är givetvis också välkomna att hänga på!

Jag är på! Middag den 3:e blir kanon! :)

Lean on tree är en trevlig restaurang med en liten trädgård som man sitter i. Annars har säkert @Magino fler bra tips!

Sitter och kollar flygbiljetter just nu och det ser jäkligt tajt ut med biljetter 2/1 & 3/1 till BKK, håller på att försöka övertala frugan att vi skall åka den 1/1 kl. 20.35 då vi borde ha nyktrat till efter nyårsafton. Flyg hem till Phuket 4-6/1 är inga problem för tillfället.

Återkommer senare när vi bestämt oss, nu skall vi promenera bort till immigration och stämpla passet för en förlängning.

Landar den 2 klockan 19.10 med MAS gör jag. Lyfter igen den 12.

Landar den 2 klockan 19.10 med MAS gör jag. Lyfter igen den 12.
Platserna den 1/1 kl.20.35 hade försvunnit när vi kom tillbaka från immigration och beachen. Några nya platser hade dykt upp den 3/1 sent på kvällen men det funkar ju inte ändå. Sitter och kollar om det dyker upp nåt under dagen också. Mejlade även Thai i Sverige i morse och frågade om dom kan sätta oss på väntelista på förmiddagsflygen den 2/1 och 3/1.

Platserna den 1/1 kl.20.35 hade försvunnit när vi kom tillbaka från immigration och beachen. Några nya platser hade dykt upp den 3/1 sent på kvällen men det funkar ju inte ändå. Sitter och kollar om det dyker upp nåt under dagen också. Mejlade även Thai i Sverige i morse och frågade om dom kan sätta oss på väntelista på förmiddagsflygen den 2/1 och 3/1.

Är det så fullt där alltså?

Är det så fullt där alltså?
Japp, 2/1 är fortfarande totalt fullt på alla flyg med både Thai och Bangkok Air.
Nu precis i skrivande stund dök det upp 4 säten den 3/1 kl. 10.55 med Thai :)
thai.jpg

Jag föreslår att vi, även om det kanske inte är bästa stället i stan, kör middagen på Conrad. Det ryktas om att flera ska bo på eller i närheten av Conrad...
Det är alltid bäst att någon bestämmer var och när vi träffas på en sådan inofficiell träff.
Det fungerade väldigt dåligt när vi hade omröstning om var och när vi skulle träffas. Demokrati är inte alltid bäst i sådan situation...

Toppen