Senaste nytt

Kommande inofficiella BC.se-träffar utomlands

Thornado

Medlem
Underbart att se dedikationen på detta forum... Att dra iväg på weekend till BKK på några dagars varsel!

Några dagar är ju gott om tid. Sitter just nu och tittar på möjligheten att testa Etihad First Apartment för att fira nyår i Bangkok - har ju trots allt en bunt AAdvantage-miles som borde spenderas innan mars. Enda "problemet" är ju att jag just kom hem från Arlanda efter att ha firat jul i norr och skulle behöva ta flyget till London 7.10 imorgon bitti för att hinna med Etihad-planet mot Abu Dhabi. Går ju även att åka på morgonen på nyårsafton, men då blir själva nyårsfirandet ombord - finns förvisso värre platser att fira nyår på än First Apartment.... Ett annat alternativ är ju förstås att nöja sig med business på ditvägen (Thai eller Eva Air med Lifemiles) och ta Etihad på vägen hem.

Det andra "problemet" är ju att jag ska åka till Vegas 7 jan och inte riktigt vet om jag skulle våga berätta för familj och vänner att jag skulle dra iväg till Bangkok en helg med några timmars varsel... De tycker ju redan att jag är lite knäpp, men detta skulle nog få dem att ringa psykakuten direkt.

Så även om det vore fantastiskt kul att göra något galet som detta så blir det nog troligtvis inget av det.
 

nota bene

Medlem
Några dagar är ju gott om tid. Sitter just nu och tittar på möjligheten att testa Etihad First Apartment för att fira nyår i Bangkok - har ju trots allt en bunt AAdvantage-miles som borde spenderas innan mars. Enda "problemet" är ju att jag just kom hem från Arlanda efter att ha firat jul i norr och skulle behöva ta flyget till London 7.10 imorgon bitti för att hinna med Etihad-planet mot Abu Dhabi. Går ju även att åka på morgonen på nyårsafton, men då blir själva nyårsfirandet ombord - finns förvisso värre platser att fira nyår på än First Apartment.... Ett annat alternativ är ju förstås att nöja sig med business på ditvägen (Thai eller Eva Air med Lifemiles) och ta Etihad på vägen hem.

Det andra "problemet" är ju att jag ska åka till Vegas 7 jan och inte riktigt vet om jag skulle våga berätta för familj och vänner att jag skulle dra iväg till Bangkok en helg med några timmars varsel... De tycker ju redan att jag är lite knäpp, men detta skulle nog få dem att ringa psykakuten direkt.

Så även om det vore fantastiskt kul att göra något galet som detta så blir det nog troligtvis inget av det.
Om det inte leder till uppror på hemmafronten röstar jag för att du drar iväg 07.10 imorrn ;)

LV kan du ju ta när du kommit hem från BKK! Knappast ett problem... (Förutsatt att det finns tillräckligt med poäng)

Ett alternativ är ju att åka från BKK till LV om det ändå är poängresor i OW (som ju debiteras per sträcka normalt och inte t/r).
 

agehall

Medlem
Lite nyfiken på hur många vi blir, vilka av @telelina @agehall @Malu @Traveller har respektive/sällskap med sig till middagen?
Jag har i alla fall med mig Fru Ozz som jag hoppas platsar i gänget :)

@FruAgehall kommer dyka upp iaf!

Några dagar är ju gott om tid. Sitter just nu och tittar på möjligheten att testa Etihad First Apartment för att fira nyår i Bangkok - har ju trots allt en bunt AAdvantage-miles som borde spenderas innan mars. Enda "problemet" är ju att jag just kom hem från Arlanda efter att ha firat jul i norr och skulle behöva ta flyget till London 7.10 imorgon bitti för att hinna med Etihad-planet mot Abu Dhabi. Går ju även att åka på morgonen på nyårsafton, men då blir själva nyårsfirandet ombord - finns förvisso värre platser att fira nyår på än First Apartment.... Ett annat alternativ är ju förstås att nöja sig med business på ditvägen (Thai eller Eva Air med Lifemiles) och ta Etihad på vägen hem.

Det andra "problemet" är ju att jag ska åka till Vegas 7 jan och inte riktigt vet om jag skulle våga berätta för familj och vänner att jag skulle dra iväg till Bangkok en helg med några timmars varsel... De tycker ju redan att jag är lite knäpp, men detta skulle nog få dem att ringa psykakuten direkt.

Så även om det vore fantastiskt kul att göra något galet som detta så blir det nog troligtvis inget av det.

Klart du ska dyka upp i BKK! Vi ses där! :)
 

Traveller

Medlem
@telelina @agehall @Ozz @Traveller
Bokat och klart! Austrian och Swiss i Business. Ska försöka få en upgrade på LX...
Landar eftermiddag 2 JAN och åker hemåt 5 JAN. Bor på Conrad. Ser fram emot att se er alla! :) (En person. Fru Ozz självklart välkommen!)
Vänner... Jag har bokat in mig på det nya Indigo som ligger precis bredvid Conrad på Wireless road. Jag landar tyvärr 19.10 den 3:e så jag hoppas ni stannar uppe för sent party på kvällen. Ser fram emot att träffas. Åker mot Sverige den 12 Januari.
 
Toppen