Senaste nytt

Komma in i SAS lounge på Arlanda terminal 5 när man ansluter till inrikes?

fcx

Medlem
Provade Scandinavian-loungen vid inrikesresa igår, inga problem alls att bli insläppt trots att det var ganska högt tryck på loungen (när jag gick ut såg jag dock att business var nästan tom...). Hängde kanske även ihop med att T4-loungen är stängd.
Mannen i security på T5 höjde dock ögonbrynet när jag gick in i fel terminal, och mumlade för sig själv att det var fel. Inga problem att komma in dock.
 

LinuxSam

Medlem
Jag blev precis ombokad på min flygning i November. EWR-OSL-ARN-KRN (business) så jag får ett 8 timmars stopp på ARN. Är det kört att komma in i businessloungen på T5 då... ska jag hoppas på att någon kan gästa in mig på Scandinavian Lounge, eller ska jag ta en t/r in till Stockholm...

/LinuxSam
 

Dr. Miles

Expert
Jag blev precis ombokad på min flygning i November. EWR-OSL-ARN-KRN (business) så jag får ett 8 timmars stopp på ARN. Är det kört att komma in i businessloungen på T5 då... ska jag hoppas på att någon kan gästa in mig på Scandinavian Lounge, eller ska jag ta en t/r in till Stockholm...

/LinuxSam

Det verkar gå om det som står på SAS webbsidan stämmer.

SAS skrev:
Resa till Asien/USA med SAS
När du flyger i SAS Business har du till SAS- och partners lounger. I SAS Plus har du tillgång till SAS Lounger i hela världen samt våra partners lounger i Beijing, Shanghai och Bangkok. Du har dessutom tillgång till vår lounge på ankomstflygplatsen (på de flygplatser loungen ligger i närheten av ankomstterminalen).

Tillgång till lounge - SAS
 

LinuxSam

Medlem
Gäller det även när det inte är direktflyg? jag byter ju flyg i OSL på vägen... fast det kanske inte gör någon skilland.

/LinuxSam -- som ändå hoppas på att bli ingästad i Scandinavian Lounge. :)
 

NotRyan

Medlem
Du kommer in i loungen bara den inte är knökfull. Jag satt i SL och jobbade när jag hade flera timmar före min flight till GOT och då åkte jag ARN-GOT. Det enda var att loungevärdinnan påminde om att mitt flyg gick från T4 :)

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:

mry

Medlem
Det verkar som att det är många som flyger inrikes som går hit, de gjorde nyss ett lokalt utrop här i loungen i terminal 5 om att passagerare som skulle till Sundsvall 22:40 skulle kontakta receptionen. Enligt arlandas hemsida är planet inställt så antar att det var det de villa informera dem om.
 

vicce

Medlem
Om jag ankommer till T5 med SAS och ska vidare inrikes, och har en PLUS biljett, kommer jag då in i loungen både på T5 och T4? Vet att det gick när jag hade EBG, men just nu har jag bara EBS (fram tills mina två resor till Prag) :)
 

Ghoose

Medlem
Om jag ankommer till T5 med SAS och ska vidare inrikes, och har en PLUS biljett, kommer jag då in i loungen både på T5 och T4? Vet att det gick när jag hade EBG, men just nu har jag bara EBS (fram tills mina två resor till Prag) :)

Nej, i T4 så är det väl bara EBG/P som har tillgång till loungen.
 

jumbooze

Medlem
Flyger imorgon på en MR MMX-ARN-MMX och funderar på:
1) hur "dålig" T4 lounge är (jmf. med SL i T5) och
2) hur mycket tid man ska räkna på för att gå till SL i T5.

Flyger ju nästan aldrig till ARN så här är jag lite lost. Har EBG.
 

Ghoose

Medlem
Beror på vad du är ute efter. Dryck och mat finns det ju nästan ingenting av och vid fel tid på dagen väldigt dåligt med sittplatser.

Dryck: Läsk, juice & vatten samt mellan öl. Kaffe & Te
Mat: Nudelsoppa (värms i micro), chips, kakor och små snacks (typ salta pinnar) Vid vissa tider även grönsaker med dip.

//Ghoose
 
Toppen