Senaste nytt

Komma in i SAS lounge på Arlanda terminal 5 när man ansluter till inrikes?

Delayed

Medlem
Så det svåra är inte avståndet, utan att hitta.
Det är väl som på alla andra ställen. Hittar man är det lätt att hitta. Hittar man inte kan det vara svårt. :)

Rent teoretiskt kan man väl även bli stoppad/"genomsökt" i tullfiltret så det är nog smart att ta några minuter extra så att inte en sådan sällsynthet gör att man missar flighten.
 

MWi

Medlem
Funkade löjligt smidigt i torsdags och jag måste säga att det slår T4 med hästlängder, passade till och med på att ta en dusch och fick med mig ett par trevliga badtofflor hem
 

Orren

Medlem
Det funkade hur bra som helst i fredags att ta sig in på Terminal 5 med boardingkort för inrikesflyg som avgick från Terminal 4.

Snabbt och smidigt var det också att ta sig från loungen till T4.
 

JNH

Medlem
Fick nyss bassning före säk-kontrollen närmast skycity.
Stod i vanliga kön, och när väl boardingkortet visades så var det bara att ta picket och packet och bege sig till T4...

Skam den som ger sig, vidare promenad till nästa säk-kontroll, fasttrack, och fick frågan om vi skulle till loungen, sen välkommen...
 
Aldrig några problem när jag hoppar av bussen på T5 och går igenom fasttrack till loungen. Sedan max 15 min i lugn takt till T4. Har aldrig blivit stoppad/ifrågasatt på något sätt. Blippar bara mobilen i både sec och lounge.
 

olo

Medlem
Fick nyss bassning före säk-kontrollen närmast skycity.
Stod i vanliga kön, och när väl boardingkortet visades så var det bara att ta picket och packet och bege sig till T4...

Skam den som ger sig, vidare promenad till nästa säk-kontroll, fasttrack, och fick frågan om vi skulle till loungen, sen välkommen...
Tack för varningen! Hade tänkt pröva södra idag, men på norra blev jag varmt välkommen.
Sedan max 15 min i lugn takt till T4.
Vi har olika definition av lugnt takt... Jag hade idag sällskap, så från loungetrappan till Fast track på T4 tog det 5:47. Det kallar jag lugn takt. ;)
 

Funcadelic

Medlem
Har en inrikesflygning på fredag kväll, och överväger att besöka loungen i T5. Är EBS men flyger i Plus, så borde in vara några egentliga problem, hoppas jag. Det var några år sedan jag kikade in i loungen på T4, vilket jag endast dristade mig till om taxin var extra snabb när jag skulle ta måndagsfakiren till Landvetter och jag behövde injicera koffein innan nästa laddning ombord, och förstår att kan vara "lite stökigt" på torsdagseftermiddagar, precis som övriga pendlarlounger jag besökt.

Hur otrevlig är loungen i T4 på fredagskvällar, och finns där annat än nudlar, frukt och småkakor? Kommer nog ha en dryg timme att slå ihjäl, så kan det vara värt att söka mig till T5 istället?


Edit: Inser ju vad jag kommer få för svar, men man vet aldrig ;)
 
Har en inrikesflygning på fredag kväll, och överväger att besöka loungen i T5. Är EBS men flyger i Plus, så borde in vara några egentliga problem, hoppas jag. Det var några år sedan jag kikade in i loungen på T4, vilket jag endast dristade mig till om taxin var extra snabb när jag skulle ta måndagsfakiren till Landvetter och jag behövde injicera koffein innan nästa laddning ombord, och förstår att kan vara "lite stökigt" på torsdagseftermiddagar, precis som övriga pendlarlounger jag besökt.

Hur otrevlig är loungen i T4 på fredagskvällar, och finns där annat än nudlar, frukt och småkakor? Kommer nog ha en dryg timme att slå ihjäl, så kan det vara värt att söka mig till T5 istället?


Edit: Inser ju vad jag kommer få för svar, men man vet aldrig ;)
Fredagar brukar det faktiskt vara ganska lugnt (i alla fall i förhållande till torsdagar...) framförallt på kvällstid. Utbudet är väl sådär, utöver det du nämner är det väl soppa, vin och öl (3,5).
 

Funcadelic

Medlem
Vilken tid talar vi om?
Kommer begagna loungen 18-19 på ett ungefär

Fredagar brukar det faktiskt vara ganska lugnt (i alla fall i förhållande till torsdagar...) framförallt på kvällstid. Utbudet är väl sådär, utöver det du nämner är det väl soppa, vin och öl (3,5).

Ok, ingen korv således? Tänkte att jag skulle passa på att äta middag i loungen och ta Mikkeller+polarrulle ombord till efterrätt.
 
Toppen