Senaste nytt

Komfort i SAS Airbus A320 jämfört med B737-800?

Finns flera 320 från olika bolag. Spanair och andra, bla ett sydamerikanskt bolag. 320 är mycket bättre. Dock smal mittgång som är svårt för dem som arbetar ombord;)
 
Synd att SAS inte kan få för sig att dumpa någon av de gamla 737-600 som ständigt trafikerar UME-ARN-UME med tex en a320. Det vore en väldigt trevlig överraskning. =)
 
Tyvärr är väl alla A320/321 baserade i Köpenhamn, så enda chansen att se dem (utom vid irrops) från Stockholm är väl just till CPH. Däremot går de ju rätt ofta på just ARN-CPH nuförtiden - känns som det blivit en större andel på sistone, men jag kan inte påstå att jag hållit koll. (Alltså att de tagit över någon 737-avgång också, och inte bara gamla MD-avgångarna)
 
Tyvärr är väl alla A320/321 baserade i Köpenhamn, så enda chansen att se dem (utom vid irrops) från Stockholm är väl just till CPH. Däremot går de ju rätt ofta på just ARN-CPH nuförtiden - känns som det blivit en större andel på sistone, men jag kan inte påstå att jag hållit koll. (Alltså att de tagit över någon 737-avgång också, och inte bara gamla MD-avgångarna)

Kollade just på ARN-CPH. Det verkar som att det går även 737 numera (Stockholmsbas) på 3-siffriga flighter, ex. vis SK407 på torsdag.... Så ja det verkar ha blandats upp...

Mvh
/NotRyan
 
Kollade just på ARN-CPH. Det verkar som att det går även 737 numera (Stockholmsbas) på 3-siffriga flighter, ex. vis SK407 på torsdag.... Så ja det verkar ha blandats upp...

Mvh
/NotRyan

Ja det stämmer och några SK med fyrasiffror mellan ARN-CPH-ARN flygs numera av CPH baserade maskiner.
 
Håller med om att Airbusen är betydligt mer gedigen och bekväm. Och jag måste jämföra med de B717 som SAS trafikerar till Finland - åker man med Finnair får man nästan alltid åka Airbus - en klar fördel.
 
Håller med om att Airbusen är betydligt mer gedigen och bekväm. Och jag måste jämföra med de B717 som SAS trafikerar till Finland - åker man med Finnair får man nästan alltid åka Airbus - en klar fördel.

Oj, jag som gillar 717 (och MD80).
Långt fram i kabinen, behagligare och tystare resa går inte att hitta.
 
Toppen