palmen
Moderator
Du kan bjuda in din partner även om din partner har ett extrakort från dig.Vänner - kan någon hjälpa mig. Har jag gjort bort mig? Beställde SAS AMEX Elite för några dagar sen. Flera kort ingår ju. Skrev in frun för extra kort.
Ser många på forumet som ”bjudit in” sin partner för extra poäng etc , framförallt vid AMEX värvningskampanj. Kommer jag kunna göra detta? Eller har jag gått miste om detta då jag skrev in henne på extrakort?
gör ni andra så som jag gjort - eller har ni två kort i ert namn , men ger ett av korten till er partner?
Kanske en urdum fråga , men är helt ny i detta med kreditkort.
Har sökt några minuter på forumet och hittar många som skriver om att bjuda in sin partner. Men har inte förstått om dessa personer sedan tidigare haft ett extrakort i partnerns namn eller i sitt eget namn!
Det strider dock mot Amex regler att du ger partnern ett kort som står i ditt namn.
Jag skulle föreslå att du startar en egen tråd för hur du ska lägga upp dina kort. Just nu postas det typ i varje tråd om kort med frågor, enklare att hjälpa till om allt är samlat och man kan ge råd utifrån din situation.