Renato
Medlem
Tror att de flesta tycker att ett Mastercard/Visa är ett nödvändigt komplement till Amex. Ett som då ger poäng är naturligtvis bra men här får man väl räkna själv utifrån tänkbara alternativa kort, förmodad spend och avgifter med mera. Ett "billigt" Mastercard med "kick back" kan ses lönsammare om man inte räknar med att dra in mycket på ett "dyrt" SAS-Master Card. Det beror ju som sagt på.
Sen är valet mellan Amex Premium och Amex Elite inte självklart utan styrs nog väldigt mycket av om man kommer att få två voucher från Elite och dessutom ah möjlighet att nyttja dessa. Möjlighet handlar här om tid, lust, behov och kanske framförallt poäng. Sen ger ju Elite mer poäng än Premium, vilket ytterligare krånglar till kalkylen...
Jo du har rätt i det, då tänkte jag ha SAS EuroBonus World Mastercard istället för premium som ett komplemnt, eller coop medmera har inte riktigt bestämt mig där. Vet inte vilken som kickar bäst eurobonus om man räknar med avgiften på kortet också.
Dock ang Amex premium eller Amex Elite så är jag ganska säker på att jag tänker välja Elite. plus att jag använder Platinum vid bokning av resor för att som sagt få rese försäkringen, guld på HH och PP kortet. Där börjar min resa till framtiden =)
Last edited: