Senaste nytt

Kollega har fått sitt Eurobonus konto hackad.

Fick detta från en av våra bästa vänner. De är mest charter/lågprisresenärer, men har sparat poäng länge för att kunna göra en bekväm långresa med SAS eller annat Star A bolag.. D.v.s de har aldrig tidigare gjort en EB bokning. Ändå händer detta.
Har uppmanat dem att omgående kontakta Eurobonus.

Hej.
XY har varit o gjort polisanmälan. 136000 poäng av 140000 poäng stulna från kontot. Frankfurt t Boston 98000 poäng 26/6, Malmö t Sthlm o Sthlm t St Petersburg..
Kolla kontot, byta lösenord?
Hoppas ni har det bra. Värmen fortsätter..
Hälsa.
XX

Fick detta från en av våra bästa vänner. De är mest charter/lågprisresenärer, men har sparat poäng länge för att kunna göra en bekväm långresa med SAS eller annat Star A bolag.. D.v.s de har aldrig tidigare gjort en EB bokning. Ändå händer detta.
Har uppmanat dem att omgående kontakta Eurobonus.

Hej.
XY har varit o gjort polisanmälan. 136000 poäng av 140000 poäng stulna från kontot. Frankfurt t Boston 98000 poäng 26/6, Malmö t Sthlm o Sthlm t St Petersburg..
Kolla kontot, byta lösenord?
Hoppas ni har det bra. Värmen fortsätter..
Hälsa.
XX
Ja dom måste ringa sas och få kontot spärrat och få alla stulna poäng avbokade.
Sen tycker jag det är konstigt att detta fortfarande händer.
Är det så enkelt att hacka EB konton eller vad är det.

Mitt konto blev hackat förut och jag hade inte ett lätt lösen då.
Nu är det ännu svårare. Men känns som att någon kan försöka flera gånger utan att sas låser kontot eller gör något för att förhindra det.

Jag vaknade upp med lätt panik imorse när jag både fått sms och email av sas som löd:

We have noticed that you have changed contact information within your SAS EuroBonus profile. If these changes are not made by you we would ask you to contact SAS Customer Contact Center. Contact information is sent to you by email.

Testade att logga in på kontot, det gick bra.
Alla poäng kvar, email och adress var korrekt

Inget ändrat, inga saknade poäng vad jag kunde se
Ringde in och de hade flera som fått liknande sms/mail utan att nåt hänt

Bytte lösenord direkt givetvis

Toppen