Senaste nytt

Kollega har fått sitt Eurobonus konto hackad.

011430121

Medlem
Fredags strul, fick detta av min kollega.


Är det någon här på forumet som råkat ut för samma sak ?


Har precis upptäckt att min Eurobonus har blivit hackad. 43000 poäng snodda, köp lagda på presentkort på Elgiganten via Eurobonus shop. SAS håller på med ärendet nu, har spärrat min profil. Jaha ja...
SAS Eurobonus crime sektion är inblandade och håller på med det. Det är tydligt att det är en hacker som gjort det då han har ändrat emailadress i min profil till en känd hackeradress. Förhoppningsvis löser det sig. De ska höra av sig inom kort.
Finns en tråd om liknande historia här på BC hittar dock inte den just nu, vill minnas att det var för 2-3 år sedan det skrevs om hackade EB konton.
 

Plus

Medlem
Allt verkar ha gått bra !

Fick detta !

SAS har ordnat det, de är tillbaka igen. Bra jobbat av SAS.

Upptäckte precis att någon har dragit 43000 poäng från mitt konto.
Har polisanmält det och anmält till SAS.
Väntar på återkoppling.

Fick Kollegan tillbaka alla poäng? Vet du om det var svårt?
 

Brandten

Medlem
Upptäckte precis att någon har dragit 43000 poäng från mitt konto.
Har polisanmält det och anmält till SAS.
Väntar på återkoppling.

Fick Kollegan tillbaka alla poäng? Vet du om det var svårt?
Ojdå! Upptäckte du det genom SAS hemsida (Eurobonus) eller direkt i Appen? Vad stod det på transaktionen så ska jag kolla mitt också för säkerhetsskull!
 

Plus

Medlem
Jag upptäckte det på hemsidan av en slump.
I mitt fall stod det Radisson Hotels, - 23000 poäng registrerat två gånger.
Detta drogs för en månad sen, så det var ren tur att jag upptäckte det.
 

Anfield

Medlem
Upptäckte precis att någon har dragit 43000 poäng från mitt konto.
Har polisanmält det och anmält till SAS.
Väntar på återkoppling.

Fick Kollegan tillbaka alla poäng? Vet du om det var svårt?


SAS fixade det super smidigt tror dom löste det samma dag eller dagen efter.
 
Da har det skjedd igjen, en kollega av meg har plutselig flydd for 48.000 poeng som hun ikke har kjennskap til.

37335621_10155389456981244_4178185481659351040_o.jpg


Det bør jo være lett for SAS å finne ut hvem som har flydd for poengene. Hun har rapportert dette inn til SAS. Er det noe mer hun trenger å gjøre?

(Hun er ikke bitt av poengfeber enda... Så da sjekker hun ikke poengsaldo daglig)
 
Sist jag blev kapad så ringde jag SAS direkt.
Detta pga att jag fick sms om någon som ändrat något.
Dom han inte boka eller avboka något, men SAS såg att någon hade varit inte och ändrat kontaktuppgifter.
Så jag ringde bara sas som spärrade mitt konto och gjorde ett nytt med samma EB nr.
Sen ändrade jag till ett välldigt säkert lösenord och gjorde en polisanmälan på "hacknningen"

Nu har dom lagt in så man kan ställa in att bli notifierad om något ändras i profilen.
Ett tips kan vara att installera sas appen för då plingar det till när en ny resa bokats
 

Thornado

Medlem
Ett tips kan vara att installera sas appen för då plingar det till när en ny resa bokats

Man blir ju notifierad om det har skapats en ny bokning för dig som läggs till i appen, men får man verkligen veta om det har bokats en resa för någon annan resenär (vilket ju är mer troligt om någon har hackat kontot)?
 
Da har det skjedd igjen, en kollega av meg har plutselig flydd for 48.000 poeng som hun ikke har kjennskap til.

Visa bifogad bild 77948

Det bør jo være lett for SAS å finne ut hvem som har flydd for poengene. Hun har rapportert dette inn til SAS. Er det noe mer hun trenger å gjøre?

(Hun er ikke bitt av poengfeber enda... Så da sjekker hun ikke poengsaldo daglig)

Vad är vitsen att hacka ett konto och boka en resa till sig själv?
1. Man avslöjar sig själv genom att ange namn för utställande av biljett.
2. Ägaren av kontot kan lätt boka av resan.

Vad är det jag missar?
 
Toppen