Senaste nytt

Klockor som ställer in sig automatiskt efter tidzon

Innan batteriet tog slut gillade jag att behålla hemmatid på armbandsuret, det gjorde det enkelt att veta när det passar att ringa hem. Mobilen fixade det nya landets tid.

Tack för översikten!

Jag kör alltid CET på datorn och lokal tid på telefonen. Har jag mitt armbandsur på mig så kan det hålla två tidszoner, så då ställer jag alternativtiden på CET och huvudvisningen på lokal tid.

iPhone.... Finns ju såna där äckliga armfästen för joggare, flytta ner det till handleden och vipps har du en gigantklocka som kan visa en massa tidszoner. Man kan säker få nån apputvecklare att skapa en armbandsursapp så man kan växla gränssnitt från 70-tals digitalklocka till en Jaeger....

Sk'mt åsida, jag älskar läckra armbandsur men kan inte förmå mig att lägga pengar på dem då jag känner mig inlåst när jag har ett på armen, samma sak med ringar. Mina ringar har inte många ft (fingertimmar) heller. Hade däremot alltid klocka upp till 25-årsåldern då jag vande mig av med den, tillförde inte så mycket när jag var sjöman.

Det gäller att ha koll på 6 tidszoner för mig, det hjälper min gadget med.
Skulle uppskatta om armbandsuren hade en till analog visare för ytterliggare en zon samt en veckodagsvisare förutom dagen. Tror min nästa klocka ska ha allt detta.

Det gäller att ha koll på 6 tidszoner för mig, det hjälper min gadget med.
Skulle uppskatta om armbandsuren hade en till analog visare för ytterliggare en zon samt en veckodagsvisare förutom dagen. Tror min nästa klocka ska ha allt detta.
Du vill ha en klocka som visar två tidszoner och veckodag alltså?

Sen finns Seiko SARN 001 och 003. Jag är dock inte helt såld på Seiko. Jag ska kolla om jag kommer på fler!

Hej,

hittade en artikel om en ny klocka som ser ut som en "dubbeldeckare"...

"Much like the iconic double decker buses in the UK, this British designed limited edition Storm Trilogy watch has two levels. The top floor is a traditional three-handed clock bolted onto the bottom floor where two totally different one handed displays give you two other timezones. On the right features a simple single hand for hours so if it lies in the middle of the 8 and 9, it's showing 8:30. To the bottom left is a more unique way of displaying the time due to the obscured viewing area. A single hand of different lengths and design point to the hours in two rows, the shorter hand points to the hours past 3 o'clock and the longer hand points to the hours past 9 o'clock."

300 USD

239214_600.jpg

Källa: Watchismo Times: Storm Trilogy Watch - Double Decker Triple Time Zone!

Toppen