Senaste nytt

KLM stoppar biljettförsäljning till Amsterdam

Hachans

Medlem
Vet ni hur det funkar med flyg som mellanlandar i Ams? Har ett flyg got-ams-flr om 10 dagar och börjar bli orolig om det ens kommer gå att komma iväg?

Edit: Fick lägesrapport från i torsdags av en vän som gick genom security in 19 på torsdag kväll. Tomt i säkerhetskontrollen men fullt inne på flygplatsen och ingen mat att få tag i pga personalbrist. det besvarar dock inte min egen fråga :)

Oroa dig inte. Både jag och sambo har bytt i Amsterdam på sistone. Som anslutningspax är det inga problem. Det är är resan börjar i Amsterdam som köerna påverkar dig.

Dessutom ska vi inte spinna på för stora växlar kring det som hände i lördags. Det var exceptionellt.
 

RobHK

Medlem
Flyger in till Amsterdam på onsdag, min första flygresa på 2.5 år, helt sjukt. Sen ska jag vidare en vecka senare ifrån Amsterdam upp till Stockholm, man får ju hoppas det inte är 3-4h kö då också för det hinner jag inte. Kommer nog som tidigast kunna vara på flygplatsen 3h innan avgång.
 
Flyger in till Amsterdam på onsdag, min första flygresa på 2.5 år, helt sjukt. Sen ska jag vidare en vecka senare ifrån Amsterdam upp till Stockholm, man får ju hoppas det inte är 3-4h kö då också för det hinner jag inte. Kommer nog som tidigast kunna vara på flygplatsen 3h innan avgång.
Rapportera gärna hur det går på onsdag. Min vän som flög i torsdags från Amsterdam sa som sagt att det var 0 kö i säkerhetskontrollen men kaos inne på terminalen.
 

Panda

Medlem
Nu ligger förvisso denna tråd i KLM-formuet, men har någon hört om hur Norwegian hanterar/ställer sig till kasoset på Schiphol? Går flygen som vanligt? Ställs in? Omdirigeras de till Rotterdam? Jag flyger nämligen följande rutt och behöver verkligen komma ner till Amsterdam på torsdag kvällen.

ARN - AMS 18:50 - 20:50 9/6 D84531
AMS - ARN 22:00 - 00:05 12/6 D84534
 

Hachans

Medlem
Nu ligger förvisso denna tråd i KLM-formuet, men har någon hört om hur Norwegian hanterar/ställer sig till kasoset på Schiphol? Går flygen som vanligt? Ställs in? Omdirigeras de till Rotterdam? Jag flyger nämligen följande rutt och behöver verkligen komma ner till Amsterdam på torsdag kvällen.

ARN - AMS 18:50 - 20:50 9/6 D84531
AMS - ARN 22:00 - 00:05 12/6 D84534

Anledningen till att flygen gick till Rotterdam var vädret och att antalet starter/landningar begränsats från Schiphol. Om det inte blir dåligt väder igen behöver du inte oroa dig.
 
Har sen semester i år och tänkte boka nån resa för FB-poäng som ligger å skräpar. Hur sent in i augusti tror vi att det kommer fortsätta vara kaos på AMS? Europeerna har ju senare sommarsemester än oss.
 

Hachans

Medlem
Har sen semester i år och tänkte boka nån resa för FB-poäng som ligger å skräpar. Hur sent in i augusti tror vi att det kommer fortsätta vara kaos på AMS? Europeerna har ju senare sommarsemester än oss.

Ska du bara göra transit behöver du inte oroa dig. Så länge bagagesystemet funkar är det inga problem. Om du vill resa till Amsterdam hade jag nog föreslagit en tur till Paris istället.
 
Toppen