Senaste nytt

KLM - Det här gjorde Ni inte så bra!

Vel ikke helt daarligt! I er tidligt og rimelig godt informerede og fik tilbudt alternativ?
Nja, när jag ringde KLM fick jag informationen att det inte längre var aktuellt med någon ändring och att vi inte var nedgraderade. Hade jag litat på den informationen hade det blivit en trist överraskning imorgon bitti.

Först efter att jag kontaktar KLM en andra gång och ifrågasätter om den information de först lämnat faktiskt stämmer fick jag besked om att den förra agenten hade fel och först då fick vi alternativ. Sen vet jag inte om ett alternativ som ges kvällen före avresan och som kräver inresetillstånd i ett annat land (ESTA) är så bra. En i sällskapet har inte giltigt ESTA (någon resa till USA var ju inte aktuell enligt ursprungling bokning) och att acceptera en ombokning via USA, som kanske, kanske inte var i rätt serviceklass, och hoppas på att ett ESTA är godkänt till imorgon bitti tycker jag inte är ett särskilt bra alternativ.

Kolla med Loungepersonalen när ni kommer till AMS, och se vad de kan göra åt det hela.
Ska göra det. Det var f.ö. tur att vi inte nappade på att flyga med Delta via New York, såg på Arlanda nu på morgonen att Delta är över två timmar sena idag. Då hade vi garanterat missat anslutningen till Toronto och hade förmodligen fastnat i New York en natt.

Ska göra det. Det var f.ö. tur att vi inte nappade på att flyga med Delta via New York, såg på Arlanda nu på morgonen att Delta är över två timmar sena idag. Då hade vi garanterat missat anslutningen till Toronto och hade förmodligen fastnat i New York en natt.
Fastna i New York samma dag som VM-finalen i fotboll spelas där... Hmm ;) ?. Intressant nog är inte hotellen så jäkla dyra i natt på Manhattan.

Swedavia säger för övrigt att planerad avgång för DL205 är 12:30, dvs cirka två timmar sen och i linje med den sena ankomsten. FR24 och Delta.com säger att planerad avgångstid är 16:00 från Arlanda.

Toppen