Senaste nytt

Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng

OK, kan nog det också (swish till företag har en högre limit än privatperson, som är cappad till 20k om jag minns rätt)
Det var bara det att jag hade ett saldo på revolut som nu passade bättre på klarna men går att tömma med banköverföring.

Men det lustiga är att om auto-top-up är begränsad till 5k i månaden så har det inte riktigt tänkt att man ska ha någon högre spend på kortet. Eller vill tvinga till top-up via swish.
Kostnaden för korttransaktioner är nog högre än Swish eller lokal/SEPA överföring.

• Gilla
Reactions: hco
Har försökt igen nu men fortsatt omöjligt. Och dom gör tydligen inga manuella bedömningar utan allt är helt automatiserat. Jag får nöja mig med att betala avgiften och få de 20 000 EB-poängen då och sedan säga upp allt. Men märkligt att de vill ha det så.

Funderar på om man vågar säga upp det efter t.ex. 45 dagar då och att det räknas med 2 månader att man betalar för 2 månader, eller om själva uppsägningen måste komma in som tidigast efter 2 månader, och att man alltså måste betala avgift för 3 månader…?
Jag fick det att fungera efter att det trillade in en kreditupplysning på mig från Klarna i Kivra.

Jag hade väntat tills att poängen trillar in, känns ovärt att ha betalat 758kr och bli utan poängen. 1137kr för 20.000p är ändå en rätt ok deal.

OK, kan nog det också (swish till företag har en högre limit än privatperson, som är cappad till 20k om jag minns rätt)
Det var bara det att jag hade ett saldo på revolut som nu passade bättre på klarna men går att tömma med banköverföring.

Men det lustiga är att om auto-top-up är begränsad till 5k i månaden så har det inte riktigt tänkt att man ska ha någon högre spend på kortet. Eller vill tvinga till top-up via swish.
Beror kanske på bank, har Swedbank och kunde göra en tillfällig höjning till 100k.

Det går (väl?) inte att ha swish på auto-top-up, dvs man behöver ett kort för den typen av laddning.
Jag vill minnas att Klarna pushar för att man ska koppla på ett Autogiro mot sin vanliga bank för sådant.. Själv avskyr jag Autogiro som pesten, så har inte forskat vidare i det...

Inga problem att att fylla på med 5000-10000 kr per dag via Swish och passat på att betalat kommande semesterutgifter med Klarna. Utmärkt poängintjäning.

Toppen