Senaste nytt

Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng

Dags för försök tre.
* "Brukt" är det norska?
* Cashbacken är specad på ett annat ställe till 0,5/1/1,5
* Erhållna poängen stämmer inte med uppgift från CMO
Ja, det finns flera problem med hur man räknar här... :D

Längre upp på samma sida skrivs det att
Plus ger 0,5% cashback
Premium ger 1% cashback och
Max ger 1,5% cashback.

Om 1 cashback kan omvandlas till 11,76 SAS Eurobonus poäng, då skulle det betyda att
Plus ger 5,88 EB poäng per 100 kr
Premium ger 11,76 EB poäng per 100 kr och
Max ger 17,64 EB poäng per 100 kr

Men vi får se vilka siffror är rätt och vilka är fel... :p

Klarna har ju en tydlig orsak:

Min slutsats är att de har nolltolerans mot både artificiell och intelligens nu. Allt över 75 i IQ sorteras bort i ansökningsprocessen. Redan anställda köps ut eller tvingas gå kurser i att spela dum.

Nu finns lite mer info under FAQn:

Visa bifogad bild 170074
Allt gällande intjäningsnivå verkar ju oklart om man läser ytterligare inlägg, men bara en fjärdedel så många Avios (4,5/100 kr) som EB-poäng (17,65/100 kr) är en mycket mager intjäning! Jag är van vid att se en Avios som värd en pence, så lite mer värdefull än en EB-poäng, men bara lite.

Last edited:
Hej alla,

Jag heter Daniel och är ansvarig för - och en av dem som varit med och utvecklat - vårt nya förmånsprogram. Jag har följt den här tråden ett tag nu, men har tyvärr inte kunnat svara tidigare då jag behövde vänta på att mitt konto skulle godkännas.

Först och främst vill jag säga att vi är fullt medvetna om att hemsidan i nuläget inte riktigt är där den borde vara för att ge en tydlig och samlad överblick över programmet. Det är något vi jobbar aktivt med, och jag vill verkligen be om ursäkt för den förvirring det skapat.

Jag ser också att informationen om poängkonvertering inte har varit tillräckligt tydlig och att det dessutom blivit några omtag på vägen. Det tar vi på största allvar, och vi kommer säkerställa att kommunikationen framåt blir både korrekt och konsekvent.

Gällande cashback och poänkonvertering vill jag även samtidigt bekräfta att det vår CMO David delat på X är det som gäller, och att det fungerar så här i praktiken:

1. Du tjänar cashback på alla köp du gör med ditt Klarna-saldo.
- Plus ger 0,5%,
- Premium ger 1%, och
- Max ger 1,5%.

2. Cashbacken kan du använda på två sätt:
- Antingen betala ut den som pengar till ditt Klarna-saldo,
- Eller växla den till poäng hos någon av våra partners. Just nu kan du växla till SAS EuroBonus, Spenn, Finnair Plus (Avios), Flying Blue (Air France/KLM), IHG Hotels & Resorts, British Airways och ALL Accor, med fler på väg in.

3. Hur många poäng du får beror på partnern.
Här är några exempel på vad 1 cashback kan ge dig om du konverterar den:
- 11,76 SAS EuroBonus-poäng
- 10 Spenn
- 9,50 Finnair Plus (Avios)

Det betyder att om du har Max, och handlar för 100 kr, så får du 1,5 cashback; vilket du kan växla till exempelvis:
- 17,65 SAS EuroBonus-poäng
- eller 15 Spenn
- eller 14,25 Finnair Plus (Avios)

Utöver det kan du även tjäna upp till 15% extra cashback via vårt partnerprogram i Klarna-appen på hundratals webbutiker. Även den cashbacken kan växlas till poäng, vilket kan motsvara upp till 176 SAS EuroBonus-poäng per 100 SEK spenderat. Och ja, den läggs ovanpå din vanliga medlemscashback.

Jag vill försäkra er om att all information om nivåer, cashback, poäng och förmåner finns samlad i appen när man får tillgång till att registrera sig.

Under tiden svarar jag gärna på alla frågor ni har här i tråden.

/ Daniel

Hej alla,

Jag heter Daniel och är ansvarig för - och en av dem som varit med och utvecklat - vårt nya förmånsprogram. Jag har följt den här tråden ett tag nu, men har tyvärr inte kunnat svara tidigare då jag behövde vänta på att mitt konto skulle godkännas.

Först och främst vill jag säga att vi är fullt medvetna om att hemsidan i nuläget inte riktigt är där den borde vara för att ge en tydlig och samlad överblick över programmet. Det är något vi jobbar aktivt med, och jag vill verkligen be om ursäkt för den förvirring det skapat.

Jag ser också att informationen om poängkonvertering inte har varit tillräckligt tydlig och att det dessutom blivit några omtag på vägen. Det tar vi på största allvar, och vi kommer säkerställa att kommunikationen framåt blir både korrekt och konsekvent.

Gällande cashback och poänkonvertering vill jag även samtidigt bekräfta att det vår CMO David delat på X är det som gäller, och att det fungerar så här i praktiken:

1. Du tjänar cashback på alla köp du gör med ditt Klarna-saldo.
- Plus ger 0,5%,
- Premium ger 1%, och
- Max ger 1,5%.

2. Cashbacken kan du använda på två sätt:
- Antingen betala ut den som pengar till ditt Klarna-saldo,
- Eller växla den till poäng hos någon av våra partners. Just nu kan du växla till SAS EuroBonus, Spenn, Finnair Plus (Avios), Flying Blue (Air France/KLM), IHG Hotels & Resorts, British Airways och ALL Accor, med fler på väg in.

3. Hur många poäng du får beror på partnern.
Här är några exempel på vad 1 cashback kan ge dig om du konverterar den:
- 11,76 SAS EuroBonus-poäng
- 10 Spenn
- 9,50 Finnair Plus (Avios)

Det betyder att om du har Max, och handlar för 100 kr, så får du 1,5 cashback; vilket du kan växla till exempelvis:
- 17,65 SAS EuroBonus-poäng
- eller 15 Spenn
- eller 14,25 Finnair Plus (Avios)

Utöver det kan du även tjäna upp till 15% extra cashback via vårt partnerprogram i Klarna-appen på hundratals webbutiker. Även den cashbacken kan växlas till poäng, vilket kan motsvara upp till 176 SAS EuroBonus-poäng per 100 SEK spenderat. Och ja, den läggs ovanpå din vanliga medlemscashback.

Jag vill försäkra er om att all information om nivåer, cashback, poäng och förmåner finns samlad i appen när man får tillgång till att registrera sig.

Under tiden svarar jag gärna på alla frågor ni har här i tråden.

/ Daniel
Tack för du tar dig tid att svara, det uppskattas!

Kan du berätta något om vilka 15 prenumerationer som är inkluderade?
Och om ”Tillgång till flygplatslounge — Obegränsade gratis besök över hela världen” är typ prioritypass? Ingår gäst?

Kan man fixa extrakort till samma konto?

Toppen