Senaste nytt

Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng

Om du inte är och inte tänker bli kund.... varför bryr du dig? Är du seriöst intresserad så kolla av kursen du får i appen.
Det var en uppriktig fundering. Jag kommer att bli kund så snart nästa voucher är i hamn via Elite.

Om du inte har svar…. varför bryr du dig?

Last edited:
Det var en uppriktig fundering. Jag kommer att bli kund så snart nästa voucher är i hamn via Elite. Planerar att köra Klarna Max + Amex Gold Rewards + SAS MC Premium framöver (trots min kritik mot klarna tidigare) istället för Amex Elite + SAS MC Premium.

Om du inte har svar…. varför bryr du dig?
Jag svarade dig tidigare i tråden då du ställde samma fråga, då trodde du inte på svaret. Om du vill vara lycklig Klarna kund så behöver du sänka dina krav på kommunikation via hemsidor. Bättre att installera appen och ladda gratis/billigt abbonemang och själv utforska växlingskurser.

Jag svarade dig tidigare i tråden då du ställde samma fråga, då trodde du inte på svaret. Om du vill vara lycklig Klarna kund så behöver du sänka dina krav på kommunikation via hemsidor. Bättre att installera appen och ladda gratis/billigt abbonemang och själv utforska växlingskurser.
Stämmer att jag trodde på en devalvering förra gången. Uppdaterade webbsidor ett tag i förväg (läs: innan växlingskurser i appen uppdateras) och utan ytterligare kommunikation till kunderna är ju tyvärr inte allt för ovanligt bland andra i branschen så det hade enligt mig inte varit så förvånande.

Som jag skrev förra vändan var jag glad att jag hade fel och jag hoppas såklart att jag har det även denna gång. Att det skulle diskvalificera en från att ställa frågan nästa gång håller jag inte riktigt med om.

Något gratis/annat billigt abb med Klarna är jag inte intresserad av.

Om du vill vara lycklig Klarna kund så behöver du sänka dina krav på kommunikation via hemsidor.
Det är onekligen skrämmande dåligt att en bank inte kan hålla sin egen prisinformation korrekt uppdaterad. Om de dessutom är systematiskt är det ju snarast falsk marknadsföring, även om det i det här fallet är negativ sådan.

Det matchar visserligen sas som partner bra eftersom de ofta är otydliga och motsägande. Men knappast systematiskt, och jag tycker ändå man kan och ska ställa högre krav på en bank.

Det är onekligen skrämmande dåligt att en bank inte kan hålla sin egen prisinformation korrekt uppdaterad. Om de dessutom är systematiskt är det ju snarast falsk marknadsföring, även om det i det här fallet är negativ sådan.

Det matchar visserligen sas som partner bra eftersom de ofta är otydliga och motsägande. Men knappast systematiskt, och jag tycker ändå man kan och ska ställa högre krav på en bank.
Nu är ju inte direkt Wallenbergs torra gubbar som driver Klarna. Klarna är en bank på ungefär samma sätt som McDonalds är en restaurang. ;)
EgOscars inlägg om sänkta förväntningar är klockren.

Nu är ju inte direkt Wallenbergs torra gubbar som driver Klarna. Klarna är en bank på ungefär samma sätt som McDonalds är en restaurang. ;)
Det håller jag i princip med om. Klarna är dock rent juridiskt sätt en bank, och det följer en del saker med där. (fast det stämmer väl iofs för liknelsen med mcd också..)

EgOscars inlägg om sänkta förväntningar är klockren.
Nu har jag inte överdrivet höga förväntningar på klarna, för att vara diplomatisk. Men om man systematiskt förser kunder med felaktig information så är det värre än jag trodde. Man borde kanske helt enkelt ta bort informationen från hemsidan om man inte klarar av att hålla den korrekt...

Toppen