Ingen aning, men tror det va 600 CAD totalt. Flygbolagen är inte så generösa alltid.@gneken Jag hoppas att de då får 600 CAD var som ersättning även om jag inte
skulle vara nöjd med den ersättningen då 600 EUR en bättre ersättning, framför-
allt då den inte är bunden till Delta. Är flygningen bokad med Delta men flygs av
KLM ?
Det där gör mig ännu mer oroad. Ett biljettnummer som inte syns i bokningen är inget jag skulle förlita mig på. När en bokning biljetteras ska biljettnumret infogas i bokningen och jag är rätt säker på att det sköts av bokningssystemen, så jag har svårt att se hur resebyrån kan ha gjort fel på just den detaljen. Det är mer troligt att de inte biljetterat biljetten alls eller gjort hela det förfarandet felaktigt, vilket är ett STORT problem.Han hade biljettnummer men det syntes inte i deras system, inte heller på bokningen. Detta eftersom resebyrån hade lagt in det fel.
Som tur så såg ju han jag chattade med på KLM detta och gav oss biljettnummret.
Detta borde väl inte innebära några problem då? Så länge man kan uppvisa biljettnummret.
Alltid operating carrier. Iaf om man flyger med en EU-carrier och vill använda EU261/2004.Undrar om man skall rikta sina krav på ersättning mot den som utfärdat
biljetten eller operating carrier
Alltid operating carrier. Iaf om man flyger med en EU-carrier och vill använda EU261/2004.
Varför mellanskillnad? Så som jag tolkar EU261/2004 numera skulle jag säga att det inte går att förhandla bort ersätningen den förespråkar så det borde innebära att man fortfarande har rätt till €600 per PAX som har rätt till det, även om man fått någon annan ersättnng tidigare.En variant kan ju vara att kräva KLM på mellanskillnaden mellan de ev. 600 CAD för tre pax och de
ev. 1800 EUR vi talar om som ersättning - allt då med hänvisning till EU261/2004 ?
Har iallafall hjälpt brorsan att skicka in en ansökan om ersättning nu, får hoppas allt går smidigt.Varför mellanskillnad? Så som jag tolkar EU261/2004 numera skulle jag säga att det inte går att förhandla bort ersätningen den förespråkar så det borde innebära att man fortfarande har rätt till €600 per PAX som har rätt till det, även om man fått någon annan ersättnng tidigare.
Har iallafall hjälpt brorsan att skicka in en ansökan om ersättning nu, får hoppas allt går smidigt.