Jag vet faktiskt inte var jag ska ställa den här frågan (tänkte på pyjamastråden också) men jag provar med den här tråden;
Ska äntligen businessdebutera i januari.
Vad säger då "flygetiketten" om klädsel, eller brist på sådan, vid nattflyg? Rent konkret, business longhaul med platt bädd och filt, är det ok att bara behålla underkläderna på, eller behåller man allt på? (det handlar alltså i princip bara om långbyxorna av/på, förutsätter att ingen sover med kavaj, pullover eller skor på om det inte är iskallt)
Nu har jag bara flugit C på longhaul kanske 6-7 ggr, men har aldrig sett någon ta av sig brallorna/kjolen. Möjligt att någon bytt om till pyjamas på toa, men inte sett nån med bara ben. Sen är det heller inte alltid helt lätt att se vad alla i kabinen gör.
Överlag så har jag svårt för folk (män med extra håriga ben ffa) som reser i shorts vare sig det är i economy eller business.
Lite synd ändå kan jag tycka, resan görs på TK som ibland fått kritik för hög kabintemperatur...hm kanske kan jag diskret "justera" klädseln med filten på för att inte svettas ihjäl![]()