Senaste nytt

Kina introducerar 6 dagars visumfri vistelse i Shanghai, Hangzhou och Nanjing

Ok. Så om vi utgår från att han bara nekades multiple entry pga att det var första gången han sökte visum till Kina, så borde han kunna få transitvisum på hemresan via PVG. Men jag hade nog försökt prata med konsulatet om detta innan jag sticker iväg och förlitar mig på det. De kan ju ha haft andra orsaker till att neka sökt visum och då kan det ju bli stopp även på transit-visum.

Ok. Så om vi utgår från att han bara nekades multiple entry pga att det var första gången han sökte visum till Kina, så borde han kunna få transitvisum på hemresan via PVG. Men jag hade nog försökt prata med konsulatet om detta innan jag sticker iväg och förlitar mig på det. De kan ju ha haft andra orsaker till att neka sökt visum och då kan det ju bli stopp även på transit-visum.
Tack för ditt svar! Det är hans tredje gång här och i våras fick han multiply entries...får ta en tur till konsulatet när han är här! Tack än en gång för ditt svar!

Men hade han multientry även på 90 dagars visum? Det händer ofta att man inte får exakt det man ansökt om. Inget jag skulle haka upp mig på eller kalla det ”blivit nekad”. Transitvisum ska funka bra efter vad du har beskrivit.

En fundering kring 144h-visumet för Shanghai-zonen. Kan man nyttja det även med två enkelbiljetter? Exempelvis: NRT-PVG och sedan PVG-BKK som separata enkelbiljetter

Du behöver inte heller att resa in och ut från samma flygplats eller samma stad heller.

Det går utmärkt att flyga t ex in Shanghai PVG och ut från Ningbo NGB.

Stort tack! Då blir det säkert ett eller flera stopp i Shanghai när vi ska flaxa runt i Asien ett par månader nästa år :) Uppskattat att inte behöva ansöka om det kinesiska visumet igen :D

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen