Senaste nytt

Kenya Airways - vågar man boka bonusresa?

Men det var alltså SAS som löste detta åt er om jag förstår rätt?

Vilken pärs! Skönt att det löste sig men man förstår att vägen dit är påfrestande. Känns som man dålig hjälp när man har bokat bonus resor.

Vi höll på att fastna i Mexiko, då vi inte fick ut boardinkortet för en person. Då hade Virgin låst den och personal på flygplatsen hävdat att vi inte betalat någon skatt/avgift.

Det löste sig dock genom att ringa Virgin kundtjänst i Usa.
Ingen som vet om det vara SAS som löste. Skulle gissa att det inte var SAS utan att processen hade sin gilla gång. Har resa med KQ till SEZ i oktober, förra bokningen blev inställd, får se hur det slutar.

Har nyligen kommit hem från Mauritius på en awardresa via Nairobi. Sista benet från Nairobi och retur var med Kenya Airways och intrycket var inte det bästa. Hade ett tiotal mail med schemaändringar på en fyramånadersperiod som alla började med att resan var inställd vilket alltid skapade onödig oro.
Vi hade sedan en lång layover på NBO över natten men där jag pratat med deras engelska support att det skulle gå att byta till ett flyg samma kväll men det behövdes göras på plats. Även SAS som ställt ut biljetterna sade att det kunde göras på NBO men av Kenya Airways då det var deras flight.

Vid landning på NBO så såg jag direkt på uppsynen av kvinnan i Kenya Airways servicedesk att detta skulle bli utmanande. Blicken av att jag skulle störa hennes stillsamma kväll i desken med frågor. Självklart var det här helt omöjligt enligt henne, hon behövde inte ens titta i datorn och hon gäspade sig liksom igenom svaret med en blandning av nonchalans och förakt. Jag försökte med att det fanns platser kvar ombord, att jag pratat med Kenya Airways och SAS och till slut slängde fram medlemskapet i Skyteam Elite Plus men inget hjälpte utan familjen fick lomma tillbaka till loungen och spendera natten i en fåtölj där.

På flighten dagen därpå fick jag samma känsla av att passagerarna mest var i vägen. Vi liksom störde en alldeles trivsam flight till MRU med att betala biljetter och stöka omkring så att personalen fick jobba.

Skulle jag boka igen men Kenya Airways? Nej inte om jag hade alternativ och jag skulle överväga sämre alternativ.

Toppen