Senaste nytt

Kan vi besöka alla världens länder 2016? (Karta)

flybob

Medlem
Guam kan bockas av, om det nu inte är inräknat i USA.
Det är inte separat listat.

Ser ut som om ingen har bockat av Nicaragua och El Salvador. Trevliga länder som jag besökte i januari. Om Andorra är kvar, så ska jag spendera ett dygn där om drygt två veckor i samband med Sveriges match i Toulouse. Haiti kommer att bockas av i november. Återkommer.
Snyggt. Har lagt till Nicaragua och El Salvador. Återkom med övriga när de är ett faktum.

Israel verkar inte heller vara avprickat. Jag är där nu. Hur är det med Palestina (Västbanken och Gaza) nu när Sverige har erkänt staten? Räknas det in här då?
Bockade av Gaza, Israel samt Västbanken som alla vara listade separat.

Jag kan bidra med Albanien 21-23 maj.
Strålande.

Cote d'Ivory (Elfenbenskusten) i maj! med Air France B777 ned och A380 hem:D
Reserapport?

--------
Cristian | Flightdiary

Det land (ett land) som evt är kvar innan året är slut flyger jag och besöker! :)
Planera in för en country-run i Afrika!


Status


Asia: 23 - 74.19%
Africa: 19 - 33.93%
Caribbean: 14 - 63.64%
Europe: 39 - 81.25%
Middle East: 11 - 52.38%
North America: 3 - 75%
Pacific: 4 - 20%
South America: 9 - 69.23%
Total Visited: 122 - 56.48%
 

Attachments

  • upload_2016-6-11_10-17-13.png
    upload_2016-6-11_10-17-13.png
    106,2 KB · Visningar: 281

Brandten

Medlem
Planera in för en country-run i Afrika!

Inga problem... Eftersom det inte finns i kravlistan att flyga reguljärt (tror jag?) så tar jag tar kontakt med gamla vänner från tiden som pilot i Sydafrika, som är stationerade i hela Afrika nu! :)

Edit: Fast Pacific är ju bara 20% så kanske blir dit.
 

Troy1

Medlem
Long shot men har varit i Majdal Shams i veckan, som ligger i Syriska Golan. Dock är det ockuperat av Israel sedan länge. Men är i alla fall enligt FN Syriskt territorium.

Någon annan får avgöra dess dess giltighet.
 

flybob

Medlem
Nu kan man också bocka Venezuela.

Tillagt.

Long shot men har varit i Majdal Shams i veckan, som ligger i Syriska Golan. Dock är det ockuperat av Israel sedan länge. Men är i alla fall enligt FN Syriskt territorium.
Någon annan får avgöra dess dess giltighet.
Tveksamt.

Swr jag rätt att ingen varit i Bulgarien?
Det stämmer, har du?

upload_2016-6-19_14-4-47.png


Asia: 23 - 74.19% (saknas: Afghanistan, Bhutan, Brunei, Kyrgyzstan, Macau, Mongolia, Nepal, Paracel Islands)
Africa: 19 - 33.93% (saknas: Algeria, Angola, Benin, Burkina Faso, Burundi, Cameroon, Central African Republic, Chad, Comoros, Congo Demo. Rep. of the, Congo Republic of The Equatorial Guinea, Eritrea, Gabon, Guinea, Guinea-Bissau, Liberia, Libya, Madagascar, Malawi, Mali, Mauritania, Mauritius, Mayotte, Niger, Nigeria, Reunion, Rwanda, Sao Tome and Principe, Sierra Leone, Somalia, , Sudan, The Gambia, Togo, Tunisia, Uganda, Western Sahara, Zambia, Zimbabwe)
Caribbean: 14 - 63.64% (Saknas: Bahamas, Dominica, Guadeloupe, Haiti, Puerto Rico, Saint Kitts and Nevis, Saint Lucia, Trinidad and Tobago)
Europe: 39 - 81.25% (Saknas: Andorra, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Guernsey, Jersey, Monaco, Montenegro, San Marino)
Middle East: 12 - 57.14% (Saknas: Armenia, Azerbaijan, Bahrain, Georgia, Kuwait, Lebanon, Syria, Turkmenistan, Yemen)
North America: 3 - 75% (Saknas: Greenland)
Pacific: 4 - 20% (Saknas: Cook Islands, East Timor, French Polynesia, Kiribati, Marshall Islands, Micronesia, Nauru, Niue, Northern Mariana Islands, Palau, Papua New Guinea, Samoa, Solomon Islands, Tonga, Tuvalu, Vanuatu)
South America: 10 - 76.92% (French Guiana, Guyana, Suriname)
Total Visited: 124 - 57.41%
 
Last edited:
Toppen