Jag har haft lite mer problem med Agoda på sistone, men jag tycker de kompenserade mig bra.
Jag bokade ett hotell i Brasilien väldigt långt i förväg och ett par månader innan ankomst blev jag informerad om att jag inte kunde bo på hotellet (jag vet faktiskt inte varför; "Due to circumstances beyond our control, your booking has been rejected by the property"). Först undrade de om jag accepterade en avbokning med 10% ersättning i Agoda Cash, men det sa jag nej till. Då frågade de om jag kunde tänka mig att bli ombokad till ett likvärdigt hotell för samma kostnad och det tackade jag ja till. Några dagar senare meddelade de mig att de inte kunde hitta något likvärdigt hotell (konstigt, det fanns ett 50 meter runt hörnet, som jag bokade själv senare) och erbjöd mig 30% av bokningens värde i Agoda Cash om jag accepterade avbokning. Jag accepterade det, och som sagt, bokade ett likvärdigt hotell i samma område för ungefär samma kostnad.
Vid ett annat tillfälle bokade jag ett self checkin-boende i Tyskland och på morgonen på ankomstdagen skulle jag få koderna till att komma in på rummet. Vid 17-tiden på kvällen hade jag fortfarande inte fått koderna och ringde och mejlade boendet direkt, men fick inget svar. Då kontaktade jag Agodas kundtjänst via telefon och hela samtalet tog 45 minuter, men till slut fick jag koderna mejlade till mig av boendet. De bifogade även en skärmdump på att de visst hade skickat koderna på morgonen, men det meddelandet dök aldrig upp i Agoda-appen, så det måste ha varit något fel på Agodas meddelandetjänst. Några dagar senare fick jag en full återbetalning för hela vistelsen i riktiga pengar.