Jag litar 100% på Agoda efter många år med bokningar runt om i Thailand och Indonesien. Ofta billiga/enkla hotell/motell ute på landet.Har bokat ett rum via Agoda som var betydligt billigare hos dom men funderar nu på att maila hotellet och be om bekräftelse på bokningen. Ni som gjort detta vilken info har skickat med? Ser hotellet att bokningen kommer "utifrån"? Ni får ursäkta nivån på mina dumma frågor![]()
Det var väl typiskt att man fick en dålig erfarenhet av Agoda när man precis har gett dem beröm... Följande har hänt. Jag bokade ett förbetalt dubbelrum för många månader sedan för lite drygt 600 SEK, vilket var ett lågt men inte orimligt pris. När jag checkade in fick jag en nyckel till ett dorm-rum och jag gick ner till receptionen och visade min voucher där det stod dubbelrum. Det visade sig att Agoda hade mappat sina rum fel och min rums-rate var för en dorm-säng, inte dubbelrum. Jag skickade ett meddelande till Agoda, men 3 timmar senare hade de fortfarande inte svarat. Jag Skype:ade deras gratis-USA-nummer efter att ha väntat på svar på meddelandet i 15 minuter och de svarade ganska snabbt och erkände att de hade gjort fel. De erbjöds sig att betala mellanskillnaden för ett dubbelrum på hotellet, men samtliga dubbelrum vad uppbokade. Jag nämnde att det fanns 4-personersrum lediga, men de sa att jag bara fick boka till dubbelrum. Jag nämnde då att det fanns ett hotell i närheten, som hade lediga dubbelrum, och bad dem att boka in mig där istället. Men det gick inte, trots att de är en hotellbokningssajt så kunde de inte boka hotellrum åt sina kunder... Kundtjänstagenten sa att han behövde prata med hotellet och bad att få ringa upp mig igen om ca 10-15 minuter, men 45 minuter senare hade han fortfarande inte ringt tillbaka... Nu började jag bli lite småarg och Skype:ade dem igen och förklarade situationen och efter en halvtimme där jag emellanåt skällde ut dem var det bästa de kunde erbjuda mig att låta mig boka ett annat hotell för max lite drygt 1000 SEK, så skulle jag få mellanskillnaden, alltså 400 SEK i återbetalning, plus återbetalningen av mitt ursprungliga rum (eller rättare sagt, dorm-säng), men det fanns knappt några dubbelrum i staden för runt 1000 SEK. Jag vet inte vad som är kostym i sådana här lägen, men jag blev inte särskilt imponerad av den här lösningen och jag kan tillägga att jag har Agoda VIP Platinum status. Totalt blev min incheckning försenad över 2 timmar och det nya hotellet jag bokade var inte så speciellt mycket bättre än det jag bokade från början. Jag har ytterligare en framtida bokning på hotellet som jag tror har exakt samma problem och jag kommer kontakta Agoda i god tid innan incheckningen om problemet och hoppas de hanterar det bättre den gången.Har bara haft goda erfarenheter av Agoda...
Det var väl typiskt att man fick en dålig erfarenhet av Agoda när man precis har gett dem beröm... Följande har hänt. Jag bokade ett förbetalt dubbelrum för många månader sedan för lite drygt 600 SEK, vilket var ett lågt men inte orimligt pris. När jag checkade in fick jag en nyckel till ett dorm-rum och jag gick ner till receptionen och visade min voucher där det stod dubbelrum. Det visade sig att Agoda hade mappat sina rum fel och min rums-rate var för en dorm-säng, inte dubbelrum. Jag skickade ett meddelande till Agoda, men 3 timmar senare hade de fortfarande inte svarat. Jag Skype:ade deras gratis-USA-nummer efter att ha väntat på svar på meddelandet i 15 minuter och de svarade ganska snabbt och erkände att de hade gjort fel. De erbjöds sig att betala mellanskillnaden för ett dubbelrum på hotellet, men samtliga dubbelrum vad uppbokade. Jag nämnde att det fanns 4-personersrum lediga, men de sa att jag bara fick boka till dubbelrum. Jag nämnde då att det fanns ett hotell i närheten, som hade lediga dubbelrum, och bad dem att boka in mig där istället. Men det gick inte, trots att de är en hotellbokningssajt så kunde de inte boka hotellrum åt sina kunder... Kundtjänstagenten sa att han behövde prata med hotellet och bad att få ringa upp mig igen om ca 10-15 minuter, men 45 minuter senare hade han fortfarande inte ringt tillbaka... Nu började jag bli lite småarg och Skype:ade dem igen och förklarade situationen och efter en halvtimme där jag emellanåt skällde ut dem var det bästa de kunde erbjuda mig att låta mig boka ett annat hotell för max lite drygt 1000 SEK, så skulle jag få mellanskillnaden, alltså 400 SEK i återbetalning, plus återbetalningen av mitt ursprungliga rum (eller rättare sagt, dorm-säng), men det fanns knappt några dubbelrum i staden för runt 1000 SEK. Jag vet inte vad som är kostym i sådana här lägen, men jag blev inte särskilt imponerad av den här lösningen och jag kan tillägga att jag har Agoda VIP Platinum status. Totalt blev min incheckning försenad över 2 timmar och det nya hotellet jag bokade var inte så speciellt mycket bättre än det jag bokade från början. Jag har ytterligare en framtida bokning på hotellet som jag tror har exakt samma problem och jag kommer kontakta Agoda i god tid innan incheckningen om problemet och hoppas de hanterar det bättre den gången.