Senaste nytt

Kan man checka ut från Hilton när man blivit HHD, och direkt checka in igen för att få förmåner?

Nu behöver jag er experthjälp igen.
Kommer att behöva 20 nätter till under 2024 för att behålla HHD. Skulle detta fungera (så att jag kan använda loungen under hela vistelsen, men till bästa kostnaden)? Jag bokar 20 nätter i ett executive rum, men vill bo kvar på hotellet, så checkar ut efter 20 dagar och checkar in igen samma dag, samma hotell till ett billigare rum. Är ju då vid utcheckningen HHD och så kan jag fortsätta använda loungen (fast lite billigare) eller....?
Kanske ni har ett bättre förslag?
 

Abbs

Medlem
Nu behöver jag er experthjälp igen.
Kommer att behöva 20 nätter till under 2024 för att behålla HHD. Skulle detta fungera (så att jag kan använda loungen under hela vistelsen, men till bästa kostnaden)? Jag bokar 20 nätter i ett executive rum, men vill bo kvar på hotellet, så checkar ut efter 20 dagar och checkar in igen samma dag, samma hotell till ett billigare rum. Är ju då vid utcheckningen HHD och så kan jag fortsätta använda loungen (fast lite billigare) eller....?
Kanske ni har ett bättre förslag?
Du borde behöva 20 nätter till under 2023.
Såvida du inte har rollover nights? Men då har du redan återkvalat och har HHD t.o.m. mars 2025.
 

taxvalp

Medlem
Tveksamt. Man får ju sina nätter/stays efter utcheckning och en sammanhängande vistelse på ett hotell räknas ju som en stay. Ta en natt på ett annat hotell i mellantiden är mitt råd. Och jag förmodar att det inte är en mattress run på 20 nätter - så bra är inte HHD!
 

sembl

Medlem
Så 20 nätter med ett snittpris på låt oss säga 1500. 30k sek för att behålla Diamond. Frågan bör vara mer, kommer jag nyttja 30k sek i förmåner under nästa period för att gå +-0

Normalt trillar nätterna in 2-3 dagar efter utcheckning så tveksamt om den planen håller.
 
Du borde behöva 20 nätter till under 2023.
Såvida du inte har rollover nights? Men då har du redan återkvalat och har HHD t.o.m. mars 2025.
Om du redan är HHD behöver du väl inte boka ett dyrt rum från första början? Eller missar jag något här?

Kommer inte att fixa totalt 60 nätter under 2023 (är HHD t o m mars 2024), men har redan 40 nätter inbokade under 2024 så tänkte jag skulle kunna komma tillbaka till HDD 2025 med 20 nätter till nästa år.
Något förslag på hur bäst (billigast) göra detta?
 

TP12

Medlem
Kommer inte att fixa totalt 60 nätter under 2023 (är HHD t o m mars 2024), men har redan 40 nätter inbokade under 2024 så tänkte jag skulle kunna komma tillbaka till HDD 2025 med 20 nätter till nästa år.
Något förslag på hur bäst (billigast) göra detta?
Ska du ändå bo på hotell dessa 20 nätter eller tänker du göra det bara för att få status? Med 40 nätter får du ändå HHG, enda riktiga fördelen med HHD i jämförelse är lounge access - hade inte lagt 20 nätter för att uppnå det om jag inte skulle ha bott dessa nätter ändå.

Matcha ditt nuvarande HHD mot status i en annan kedja kanske och kör den kedjan under 2024 för att sen ta en statuschallenge tillbaka till HHD när du tappat din status hos Hilton (man måste väl vara lägre än silver för att kunna göra deras challenge).
 

taxvalp

Medlem
Om vi nu bortser från det tveksamma värdet i HHD för denna uppoffring så går det ju att kvala in på spend också. Allt beror förstås på ditt resemönster och hur du ligger till på den skalan med dina vistelser hittills.
 

sembl

Medlem
Hur många stays har du kvar att göra?

30 stays är oftast enklare än nätter. Hotell hoppa mellan två hilton blir förmodligen billigare i så fall.

Vet ej om du har har tex anknytning till USA men för $450 kan du få ett Hilton Amex CC där Diamond ingår plus en fri natt på hotell. Så kortet är bokstavligen gratis.

Japp var det någon som sa cornflakes paket. När alla är Diamond är ingen Diamond
 
Toppen