Senaste nytt

Kan man boka First Class award med Eurobonus? (svar: JA)

Känns speciellt dåligt eftersom de har nyligen lagt upp den sidan om First Class awards

Travel in comfort and style

You can book First Class award flights on following member airlines, Air China, ANA, EgyptAir, Lufthansa, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines*, SWISS, Thai Airways, TAM and United. Check Star Alliance award chart for information about prices.

* Not available on Singapore Airlines A380 flights.
http://www.sas.se/eurobonus/tjana-poang/Flygbolag/StarAlliance/Star_Alliance_award_chart/

Jag tycker det är uruselt att inte få någon headsup om detta. Här har man sparat sina EB-poäng med LH F som högsta målet och så gör SAS så här. Nu ser jag ingen anledning för egen del att prioritera mitt Eurobonus-konto framför Executive Club.

Jag anser att om det detta är en policyändring; om den kommer från Lufthansa eller SAS själv är av mindre betydelse så borde sådan policyändring kommuniceras så en medlem kan proaktivt göra val kopplat till denna policy eller villkorsändring.

Ja, exakt vad jag tänker också. Detta är en fullständigt hårresande behandling av kunderna! :mad:
Jag har hamstrat en hög med poäng och har aldrig rest första klass. Hade de åtminstone gett ett par månaders varsel om detta så hade jag accepterat förändringen, även om jag självklart inte blivit nöjd med den. Detta är bara uruselt!

Delta är ett ledande flygbolag när det gäller dålig kommunikation med kunderna.
SAS kanske siktar på nummer ett i den bemärkelsen? :eek:

På flyprat.no finns det en som reste med LH F på EB-poäng så sent som igår (24/6), så kanske det finns hopp? Eller har ändringen inträffat de senaste dagarna (han som flög LH F måste ju ha bokat tidigast för 15 dagar sedan)?

Jag hänger med i kören som anser att detta är hemskt tråkigt. Även jag tillhör de som har lite poäng sparade och just en resa i LH F i tanken (mest kanske bara för att uppleva terminalen och upplevelsen i FRA, men även flygningen vore kul). Ska till Singapore och Shanghai i augusti och september och tänkte iaf ta en av dessa resor på detta sätt. :(

Varför fortsätta med Eurobonus nu? Nästa *A flygning går poängen till Aegan. ;)

Ingen mer First Class med Eurobonus

Oerhört trist utveckling....vad skaman hitta på för poängen....det e ju inte lätt hitta bra värde på eurobonus poäng numera....håller med man lika gärna kan satsa på A3 eller Turkish nu ju....:/

Hoppas det inte stämmer?! Min "källa" är två agenter oberoende av varandra. Samt att det inte går att boka. Jag håller tummarna att det bara är något fel

Jag kontaktar EuroBonus för officiellt svar nu.

Är spänd på svaret. Har fått ett meddelande från SAS nu att det ska gå att boka, men två agenter har alltså bekräftat att det inte ska gå längre. Och jag har inte lyckats boka fast det finns för United, ANA osv. Det som "förr i tiden" gick att boka med Eurobonus utan problem.
Jag hoppas verkligen att det är ett tillfälligt knas med tillhörande missförstånd hos personalen, LH First är det absolut bästa sättet att använda poängen tycker jag!

Toppen