Senaste nytt

Kan man boka First Class award med Eurobonus? (svar: JA)

Jag tycker det är uruselt att inte få någon headsup om detta. Här har man sparat sina EB-poäng med LH F som högsta målet och så gör SAS så här. Nu ser jag ingen anledning för egen del att prioritera mitt Eurobonus-konto framför Executive Club.
 

Dr. Miles

Expert
Fick den tråkiga nyheten bekräftad idag. har misstänkt det under en tid nu eftersom inge platser öppnat upp i O-klass (First) hos Lufthansa vid 14-dagarsfönstret. Eurobonus har inte längre tillgång till First Class hos Lufthansa.
:mad:
Någon annan som har koll på First hos andra bolag?
Jag misstänker att det är enbart på Lufthansa flygningar. Men man måste ringa till SAS EuroBonus kundtjänst för att kolla om det är så eller inte.
 

Senator

Moderator
Rättoghet o rättighet. Det gick ju utmärkt att boka med Eurobonus tills helt nyligen. Så det är ju en kraftig försämring av Eurobonusprogrammet?

Jag anser att om det detta är en policyändring; om den kommer från Lufthansa eller SAS själv är av mindre betydelse så borde sådan policyändring kommuniceras så en medlem kan proaktivt göra val kopplat till denna policy eller villkorsändring.
 

A380*G

Medlem
Om det är SAS som inte väljer att erbjuda så vore ju ett alternativ är ju att Eurobonus tar ut en extra avgift för bokning av F awards.
 

Randy Marsh

Medlem
Jag tycker det är uruselt att inte få någon headsup om detta. Här har man sparat sina EB-poäng med LH F som högsta målet och så gör SAS så här. Nu ser jag ingen anledning för egen del att prioritera mitt Eurobonus-konto framför Executive Club.
Ja, exakt vad jag tänker också. Detta är en fullständigt hårresande behandling av kunderna! :mad:
Jag har hamstrat en hög med poäng och har aldrig rest första klass. Hade de åtminstone gett ett par månaders varsel om detta så hade jag accepterat förändringen, även om jag självklart inte blivit nöjd med den. Detta är bara uruselt!
 
Men hur är det att åka C på long-haul med LH? För det går väl fortfarande även om det blir en massa tillägg?

Helt okej, typ som SAS fast med modernare stolar (beroende på plan) och bättre IFE. SAS har bättre mat i min mening. som annan talare nämnde föredrar jag dock Swiss, de har bäst C-stol i LH-gruppen.
 
Toppen