Senaste nytt

Kan detta stämma, angående BA780/1

Sjukt.. att det kostar via hemsidan men det är gratis via telefon.
Ja, men jag skrev just detta i Deals forumet.

http://www.businessclass.se/deals/5...ireland-1-385-sek-inkl-skatter.html#post63810
En sak som jag inte tycke osmidigt var att man inte kunde göra det på nätet, utan endast via telefon.
Om man avbokar online blir det som vanlig avbokning och man får inte hela beloppet tillbaka.

Är det något speciellt nummer man ska ringa? (avdelning)
Du kan ringa till deras nummer i Sverige, 0770 110 020.
https://www.britishairways.com/travel/ctclist/execclub/en_se/_gf/About_Country=SE

Last edited:
Hade på känn att detta skulle visa sig vara lite lurendrejeri av BA.. alla flygningar är nu med gamla tråk-kabinen förutom en enda i Januari.. (den lär väl ändras också.)

Betalade cirka 150-200 spänn på varje flygning för att välja sittplats, helt i onödan om så blir fallet.

Än finns ju tiden att det kan ändras tillbaka men jag tillhör tvivlar-skaran.. :(

Last edited:
Hade på känn att detta skulle visa sig vara lite lurendrejeri av BA.. alla flygningar är nu med gamla tråk-kabinen förutom en enda i Januari.. (den lär väl ändras också.)(
Nu tror jag att Concorde blir förvannad att du säger att BA har lurat dig.
Har BA haft offentlig Press Release om de kommer att köra B767 med Club World på sträckan?
Enda de har skrivit är att de kör Club World inom Europa är London-Moskva, ingen annanstans.

Förbannad? nej jag är inte BA :) Men det är visserligen en rätt grov sak att anklaga någon för ... Snarare besviken över att se att folk har inställningen där man utgår ifrån att någon försöker luras. Seriöst, dom har nog bättre saker för sig än att försöka skimma passagerare på 200 kronor. BA, liksom andra flygbolag, skyfflar runt sina plan efter behov. Att man stoppade in long-haul 767 var ju en bonus, och ingen rätt på något sätt.

Att denna sedan byts ut till vanliga maskinen är ju trist och grusar ens förhoppningar, men att kalla det för lurendrejeri...

Förbannad? nej jag är inte BA :) Men det är visserligen en rätt grov sak att anklaga någon för ... Snarare besviken över att se att folk har inställningen där man utgår ifrån att någon försöker luras. Seriöst, dom har nog bättre saker för sig än att försöka skimma passagerare på 200 kronor. BA, liksom andra flygbolag, skyfflar runt sina plan efter behov. Att man stoppade in long-haul 767 var ju en bonus, och ingen rätt på något sätt.

Att denna sedan byts ut till vanliga maskinen är ju trist och grusar ens förhoppningar, men att kalla det för lurendrejeri...

Grymt.. då bör ju någon sprida ett rykte (eller att SAS ändrar i KVS) att de sätter in A330 på ARN-GOT så sprutar det in bokningar..(eller att LH sätter in 747 på DUS-FRA). :D
Sedan ändrar man bara till det normala (typ 737) i efterhand när kapaciteten för "den normala flygplantypen, ex 737-8 är fylld)

På det här sättet finns det ju stora möjligheter att fylla planen.
Vilken idé!

Jag är medveten om att flygplan-byten sker ofta, men jag tror säkerligen bolagen utnyttjar detta...dom vet ju garanterat om alla entusiaster som sitter i KVS och annat.
Flygbolag är oftast inga änglar.

Last edited:
Grymt.. då bör ju någon sprida ett rykte (eller att SAS ändrar i KVS) att de sätter in A330 på ARN-GOT så sprutar det in bokningar..(eller att LH sätter in 747 på DUS-FRA). :D
Sedan ändrar man bara till det normala (typ 737) i efterhand när kapaciteför "den normala flygplantypen, ex 737-8 är fylld)

På det här sättet finns det ju stora möjligheter att fylla planen.
Vilken idé!

Jag är medveten om att flygplan-byten sker ofta, men jag tror säkerligen bolagen utnyttjar detta...dom vet ju garanterat om alla entusiaster som sitter i KVS och annat.
Flygbolag är oftast inga änglar.

Sprutar in bokningar? Personligen tror jag inte att det kommit in överdrivet mycket bokningar på dessa flighter pga anledningen att det skulle vara CW istället för CE. Klart att några har gjort bokningar pga det, men för majoriteten av resenärerna är inte flygplanstyp en bidragande orsak till att välja att flyga en sträcka. Ryanair är väl ett rätt så bra bevis på att det är kostnaden som majoriteten sätter främst och inget annat.

Sprutar in bokningar? Personligen tror jag inte att det kommit in överdrivet mycket bokningar på dessa flighter pga anledningen att det skulle vara CW istället för CE. Klart att några har gjort bokningar pga det, men för majoriteten av resenärerna är inte flygplanstyp en bidragande orsak till att välja att flyga en sträcka. Ryanair är väl ett rätt så bra bevis på att det är kostnaden som majoriteten sätter främst och inget annat.

Kanske lite fel ordval men tror garanterat det genererar i lite fler bokningar.. det tror jag absolut.

Frågar du så vet de flesta inte ens vilket plan de just flygit med, inte ens om det var Boeing eller Airbus
allra minst om de bordat via brygga. :)

Toppen