Senaste nytt

Kan detta stämma, angående BA780/1

agehall

Medlem
Edit: Vad händer om BA säljer ex 30 Business biljetter på en flygning med L-H kabinen?? Då kan man ju inte byta tillbaka till SH-kabinen då den bara har 26 stolar i CE?

Då kommer de att kolla i manifestet efter BC.se medlemmar och flytta dem till sista raden i economy, där toaletten läcker och du har 29" seat pitch, givetvis utan kompensation. :)

Skämt åsido, det blir väl det vanliga när premiumkabiner är översålda, någon får ta en IVD och får ersättning för det. Klart definierat i EU261/2004.
 

JensE

Medlem
Dom säljer även WT+ säten som Business. Öppnat upp på några av mina flighter.
Så fort dom öppnar upp WT+ sektionen så blockar dom rad 1-3 för guld i CW.
När bara är CW kabinen är öppen på seat map så blockerar de endast rad 1.
 
Dom säljer även WT+ säten som Business. Öppnat upp på några av mina flighter.
Så fort dom öppnar upp WT+ sektionen så blockar dom rad 1-3 för guld i CW.
När bara är CW kabinen är öppen på seat map så blockerar de endast rad 1.

Hoppas dom inte kastar bort mig från rad 3. (Betalt för sätet)
Har också WT+ säten på alla flygningar där det är CW nu.

Agehall // Blir en del att ersätta om dom säljer ut.. (48 stolar?)

Jag har aldrig varit med om överfullt plan någon gång, om alla vägrar det?
Fast det kanske är så bra kompensation att det alltid är folk som går med på det? :p
Plockar dom annars bara random? - typ x, y och c får inte åka med? Antar att dom utan status ligger risigt till.
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
24 CW stolar, samt 24 WT+ säten ger 48 potentiella Club Europe Pax. Har aldrig sett eller hört om att det skulle säljas så många CE biljetter mellan ARN-LHR. Andreas, som min fru brukar säga: "du oroar dig för mycket, det löser sig".

WT+ sätet är helt överlägset CE sätet btw :) Jag hade gärna haft ett WT+ säte varje gång över vanliga CE stolen.
Seatguru visar fel. A sidan i Club World på 767 är enda kabinen där man kan sitta framåt med fönsterplats. Därför 1A är så extremt populärt i denna maskin. Extra leg-room, direkt aisle access etc.
 

sembl

Medlem
Det verkar vara ordinarie 767a imorgon då jag har fått 7K, medan det var CW konfigen förra veckan på Tisdag. Men än har inte incheckningen börjat så mycket kan hända fram till avgång. Fruktsallad imorgon igen tro ?
 

Adamsson

Medlem
Så, hur många av oss åker BA781 16NOV och BA780 18NOV? Jag råkade boka in en planespottinghelg på LHR den helgen och råkade även boka CE :rolleyes:. Blir det en mini BC.se-träff ombord? :cool:
 
Toppen