Senaste nytt

Kan detta stämma, angående BA780/1

BA gick väl aldrig ut officiellt med denna info?
Utan kom väl från någon som hade lite insider info om flygplansallokeringar?

Det är ju bara kolla KVS.
Som jag sa, då kan ju SAS ändra alla sina avgångar från ARN-GOT till A330 eller LH sätta in A340 MUC-FRA tex? :)
Folk kommer upptäcka detta i KVS och ryktet sprids.
Vissa kommer se det som en möjlighet att testa fin-kabin (läs: Business) för liten peng.

Last edited:
Glad att jag aldrig kom så långt som att betala för att få en bra plats, hade tänkt göra det.
Fast ändå ganska besviken att det inte blev CW.

Glad att jag aldrig kom så långt som att betala för att få en bra plats, hade tänkt göra det.
Fast ändå ganska besviken att det inte blev CW.

Ja, de ca 1000 SEK (6 bokningar) hade man kunnat lägga på något roligare/bättre. :)
Ex. skänka till Cancerfonden, men tyvärr gick pengarna till BA istället helt i onödan så tyvärr...

Kan ha en viss föreståelse om man är besviken om man inte fick ett plan med CW.
Men att ta slutsatsen pga en seat map att man köpt den produkten så är man lite fel ute i mitt tycke.
Speciellt då BA aldrig gått ut med att ARN-LHR kommer ha Club World under denna period.

På mina flighter har jag åter Club World säten och det har du säkert med.
Blir jag besviken om det blir SH? Nja, det är väl kanske lite trist men ju gladare blir jag om det faktiskt blir CW. Inget jag förväntar mig.
Har parkerat min rumpa på mina "ordinarie" platser. 2F och 3F just in case :)

LH 767an på flighten idag. Dock 22a. Och värsta fruktsalladen utan hänsyn till status verkar det med massa utskrivna BP. Verkar vara sista minuten byte. Snabb summering av flighten. Klart bekvämare än den gamla 767an. ingen IFE då d sa att det har med licens att göra. Endast karta vilket duger utmärkt för mig. Lika bra service som vanligt. Bad om två GT på en gång så de slapp springa och fick det med ett leende.

WT+ verkade säljas som Business i detta fall. Många Silver och Guldmedlemmar som gnällde i gaten att de hade fått sittplatser långt bak istället för långt fram när de checkade in. Själv fick jag 34A till att börja med och sa till snabbt redan när jag droppade väskan att det går inte och fick 22A, sista raden i främre ekonomi.

Last edited:
Min flight med BA 781 den 13 november har ändrats tillbaka till Club World-kabin igen efter att ha varit short haul i några dagar.

Samma här, dock 12:e november, bytte tillbaka till 1A direkt. Best seat in the house.

Inte ropa hej...Andreas Eriksson ;) Kolla din bokning.

Samma här, dock 12:e november, bytte tillbaka till 1A direkt. Best seat in the house.

Inte ropa hej...Andreas Eriksson ;) Kolla din bokning.

Jag överreagerade lite, var nog trött och grinig efter en tuff dag..

BA såg säkert min post här och tyckte synd om mig... (för nu är alla mina flygningar med L-H kabinen) :p
Lär väl dock ändras 100 gånger innan det är dags, ska sluta kolla och helt enkelt bli varse om det är L-H eller S-H kabinen när jag väl går ombord..

Bara det inte är L-H kabinen den 6 November (när jag flyger ekonomi) så blir jag nöjd.
Kommer kännas som ett stort epic fail när jag måste knata igenom den kabinen och finna min plats där bak.
(Eftersom BA slutat erbjuda uppgrade för mig) :(

Rad 1: Låst för guld?
Är 3A eller 4A att föredra?

http://www.seatguru.com/airlines/British_Airways/British_Airways_Boeing_767-300.php

Enligt ovan seatmap sitter man baklänges när man är placerad i t.ex 2A men enligt BA:s seatmap (vilket jag förmodar gäller) åker man framlänges?

Edit: Vad händer om BA säljer ex 30 Business biljetter på en flygning med L-H kabinen?? Då kan man ju inte byta tillbaka till SH-kabinen då den bara har 26 stolar i CE?

Last edited:
Toppen