Senaste nytt

Kan detta betyda att USA öppnar upp?

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Enligt The Telegraph så har Biden satt 8 November som target date för att öppna upp gränsen för vaccinerade!, Hoppas det stämmer jag planerar att ankomma den 13 November sjövägen :cool::eek:

Tyvärr betalvägg, om någon har tillgång till tidningen så skulle jag vara glad att få veta mer exakt vad dom skriver:
US set to lift UK travel ban early next month
Stämmer det så skiter sig min resa, tror ju dock den är körd oavsett då öppnande knappast lär vara innan 8e november, snarare senare.
 

aldrighemma

Medlem
Tyvärr betalvägg, om någon har tillgång till tidningen så skulle jag vara glad att få veta mer exakt vad dom skriver:
Citerar mig själv, lyckades till slut läsa artikeln genom att vara lite flink med <esc> knappen ;)
Inget nytt framkom utom att Biden sägs sikta på Nov 8 som startdatum. Det skrivs också att rykten om förseningar från den ursprungliga "early November" planen tillbakavisas av "US administration".
 

Diana

Medlem
Vår resa är inplanerad 5 november och kryssning 6 november. Det verkar ju bara vara att glömma och planera om rutten till Mexiko istället.
 

Homer

Medlem
Här är det klara besked

Press Briefing by Press Secretary Jen Psaki, October 14, 2021 | The White House

Q And on COVID, on travel, is there any update on the exact date when the ban on travel from abroad is going to be lifted?
I think last time we heard early November. Is there an exact date that you can share here?

MS. PSAKI: I don’t have an exact date for you today. Early November remains the case, and we main — remain on track for that.

Q Is “early November” the first two weeks in November, the first week in November, the first few days in November?

MS. PSAKI: I will let you assess what “early November” means. It means early in November.
 
Last edited:

aldrighemma

Medlem
MS. PSAKI: I will let you assess what “early November” means. It means early in November.
Hon verkar rätt trött på den frågan, skulle vara lättare att bara klämma fram ett datum, det är ändå bara några veckor kvar till "early November". Dom måste ju ändå ha en plan vid det här laget. Lätt löjeväckande hantering tycker jag.
 

Bankiren

Medlem
Hon verkar rätt trött på den frågan, skulle vara lättare att bara klämma fram ett datum, det är ändå bara några veckor kvar till "early November". Dom måste ju ändå ha en plan vid det här laget. Lätt löjeväckande hantering tycker jag.

Otroligt usel hantering. Respektlöst också mot alla som vill resa in. Vad är deras problem egentligen..?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen